Show Navigation

از ابتدای مهرماه، طرحی آزمایشی از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به جهت جبران کمبود گازوئیل و جلوگیری از قاچاق اجرا شده است. 

طرحی که تاکنون انتقادات بسیاری را به دنبال داشته است. به گزارش تجارت نیوز، موضوع کمبود گازوئیل بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده است. این کمبود گازوئیل بیش از همه در اختصاص نیافتن سهمیه سوخت رانندگان خودروهای سنگین خود را نشان داده است.یکی از اصنافی که بارها در این زمینه اعتراض خود را عنوان کردند، کامیون‌داران هستند. کامیون‌داران بارها نسبت به اختصاص نیافتن سهمیه سوخت خود اعتصاب کردند و تاکنون نه تنها وضعیت برای آن‌ها بهتر نشده، که بدتر هم شده است. همچنین تراکتورداران و دیگر رانندگان خودرو سنگین نیز بارها نسبت به اختصاص نیافتن سهمیه سوخت شکایات خود را بیان کرده‌اند. کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، در شهریور ماه سال جاری عنوان کرد که قرار است طرحی آزمایشی برای ناوگان باری بالای 50 تن اجرا شود. طی این طرح قرار است که دیگر بدون بارنامه، سوخت به این ناوگان تعلق نگیرد. همچنین قرار است مبدأ و مقصد ناوگان‌ با استفاده از بارنامه‌ و صورت‌ وضعیت مسافری قابل مشاهده باشد. علنا ناوگان‌ با استفاده از این طرح صرفا می‌تواند از جایگاه‌هایی که در مسیر حرکت خود وجود دارد، سوخت‌گیری کند. در واقع این پیمایش به صورت سیستمی انجام می‌شود. دو طرح سپهتن و سیپاد، قرار است که عملکرد ناوگان گازوئیل‌سوز را به صورت سیستمی به حوزه سامانه هوشمند سوخت ارسال کنند. تخصیص سوخت در این طرح، بر مبنای حرکت در مسیر تعیین‌شده انجام می‌شود.