اگرچه مدتی پیش و همزمان با اجرای طرح زائران اربعین امکان فعالیت رانندگان بازنشسته مسافری برای همکاری در طرح جابجایی زائران به دلیل کمبود شدید راننده اتوبوس، فراهم شد، اما این امکان پس از پایان طرح مذکور ادامه نیافت.
به گزارش تین نیوز، یکی از شهروند خبرنگاران با توجه به موفقیت آمیز بودن طرح استفاده از رانندگان پایه یک برای جابجایی زائران در ایام اربعین، پیشنهاد ادامه این روند را برای جبران کمبود راننده اتوبوس مطرح کرد. این شهروند خبرنگار تین نیوز خاطرنشان کرد: چرا باتوجه به کمبود شدید راننده اتوبوس مسافری بین شهری، برای رانندگان پایه یک بازنشسته کارت هوشمند جهت ادامه فعالیت رانندگی، صادر نمی شود؟ وی افزود: صدور کارت هوشمند برای رانندگان بازنشسته که از سلامت جسمی لازم برخوردار بوده، گواهینامه شان اعتبار داشته و علاقه مند به ادامه فعالیت رانندگی ناوگان عمومی مسافری هستند، نه تنها می تواند راهکاری برای حل بحران کمبود راننده باشد بلکه از نظر اقتصادی هم به رانندگان ناوگان عمومی بین شهری که معمولا از حقوق بازنشستگی ناچیزی برخوردار هستند، کمک می کند. به گزارش تین نیوز، 14 مرداد ماه امسال حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون وقت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، طی درخواستی از داریوش امانی رئیس این سازمان، بکار گیری رانندگان بازنشسته بخش مسافری را در طرح جابجایی زائران اربعین به دلیل کمبود راننده اتوبوس ، خواستار شد. بر اساس این گزارش، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز با این درخواست حمید رضا شهرکی ثانوی موافقت کرد و بدین ترتیب مجوز فعالیت رانندگان بازنشسته بخش مسافر در طرح جابجایی زائران اربعین حسینی صادر شد. نکته قابل توجه در مورد سن رانندگانی بود که می توانستند در این طرح شرکت کنند؛ بدین ترتیب که سن رانندگانی به کار گرفته شده در طرح مذکور کمتر از 69 سال بود و آنان باید کارت صحت و سلامت را نیز دریافت می کردند