با این اوصاف سرنوشت مختوم بخش سواری کرایه چیزی جز اضمحلال و از بین رفتن آن نیست. با اعلام فعالیت یک شرکت جدید تاکسی اینترنتی، فعالان بخش حمل و نقل مسافری جاده ای به خصوص در بخش سواری کرایه، به این نتیجه رسیده اند که به نظر می رسد با این بی تفاوتی مدیران دولتی و شرکت داران، عمر مفید سواری کرایه رو به پایان است.
به گزارش تین نیوز، رانندگان سواری کرایه بین شهری در شبکه های اجتماعی از فعالیت یک اپ جدید در بخش مسافری خبر داده اند که تمرکز خود را در بخش حمل و نقل مسافری جاده ای قرار داده است. با توجه به فعالیت این شرکت تاکسی اینترنتی جدید، رانندگان سواری کرایه برون شهری عنوان کرده اند که از یک طرف با سلب تدریجی امتیازات ناوگان و رانندگان جاده ای به خصوص سواری کرایه مانند قطع یارانه سوخت، عدم افزایش قانونی نرخ کرایه به تناسب تورم، گرانی حق بیمه، قطع یارانه بیمه تامین اجتماعی، عدم نوسازی، بی خاصیت شدن بیمه تکمیلی، سخت گیری های بی حد و حصر پلیس راه، افزایش هزینه های کارت هوشمند و.... مواجه هستند و از طرف دیگر با رویش قارچ گونه آپ های اینترنتی جاده ای که بدون هیچ محدودیتی در حال تسخیر جاده ها هستند. رانندگان سواری کرایه بین شهری تاکید کردند: با وجود این همه مشکل اقدامی از جانب متولیان دولتی حمل و نقل جاده ای ، مدیران بخش خصوصی و تشکل های صنفی برای مقابله با این وضعیت صورت نمی گیرد. آنان افزودند: بدیهی است با این اوصاف سرنوشت مختوم بخش سواری کرایه چیزی جز اضمحلال و از بین رفتن آن نیست. قابل ذکر است، دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور پیش تر در مورد وضعیت بخش حمل و نقل مسافری جاده ای به خبرنگار تین نیوز گفته بود: سونامی افزایش نرخ ها با سرعتی وحشتناک در حال گرفتن آخرین رمق های رانندگان جاده ای و غرق نمودن کامل آنها است. حمید حسین زاده تاکید کرده بود: نرخ کرایه حمل مسافر جاده ای تفاوتی صد درصدی با نرخ تورم داشته و برای یک مورد افزایش ۲۵ درصدی کرایه در طول یک سال، زمین و زمان به فغان آمده و انواع و اقسام مراکز و مراجع دولتی در قالب سازمان حمایت از مصرف کننده و کمیته نرخ گذاری و تعزیرات ... در مخالف با این افزایش حداقلی با شمشیرهای آویخته به میدان مقابله با رانندگان و شرکت های مسافری وارد شده و با جرایم سنگین به قلع و قمع آنها پرداختند.