طبق قانون فقط ۱۵ درصد کمیسیون شرکت های حمل و نقل و ۵ درصد عوارض شهرداری از صورت وضعیت کسر و مابقی به مالک ناوگان ابلاغ می گردد.

 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کسر هرگونه وجهی را از صورت وضعیت یا به صورت دستی از مالکان ناوگان مسافری ممنوع اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز ، بر اساس دستورالعمل جدید معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که تاریخ آن مربوط به ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ است کسر هرگونه وجهی  تحت عنوان پامیزی ، دلالی ، پایش ، فروش بلیت اینترنتی ، تغذیه و..‌‌‌‌‌. از صورت وضعیت ، پرداخت نقدی و یا دریافت وجه به صورت دستی توسط هریک از عوامل شرکت های مسافربری از مالکان و رانندگان اتوبوس ( مالکان ناوگان) ممنوع است.

بر این اساس رانندگان و مالکان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این خصوص مراتب را از طریق سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای و تشکل های صنفی  پیگیری نمایند.

مختار داوودی نایب رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان مسافر کشور در این زمینه به خبرنگار تین نیوز گفت: این اقدام عیدی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به فعالان بخش حمل و نقل مسافری بین شهری بود.

مختار داودی افزود: از این پس و طبق قانون فقط ۱۵ درصد کمیسیون شرکت های حمل و نقل و ۵ درصد عوارض شهرداری از صورت وضعیت کسر و مابقی به مالک ناوگان ابلاغ می گردد.