رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری سیرجان عنوان کرد:برای اولین بار در تاریخ کاری شهرداری سیرجان ،طرح تحول و برونسپاری نگهداشت فضای سبز شهری آغاز شد.

رسول پورمهدی گفت: با ورود دکتر کریمی پور به شهرداری سیرجان و حمایت شورای شهر،احیا و رسیدگی به فضای سبز شهری در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قرار گرفت و بودجه مورد نیاز، به این موضوع اختصاص یافت. این سازمان در ابتدا با پیشنهاد مشاوران خبره به انجام امور اصلاحی در خصوص احیای فضای شهری پرداخت.رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در ابتدای کار خود در این سازمان، به منظور احیاء و نگهداشت فضای سبز خبر از برون‌سپاری داد و اینک این وعده عملی شد تا جانی دوباره به درختان و فضای سبز شهری سیرجان برگردد. 

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان، رسول پور‌مهدی با ابراز رضایت از توسعه و ایجاد فضای سبز شهری طی سال‌های گذشته، گفت: سرانه فضای سبز شهر سیرجان از متراژ متوسط کشوری بسیار بالاتر و بیش از ۲۱ متر مربع به ازای هر نفر است و کل مساحت فضای سبز شهر بالغ بر ۵۴۰ هکتار می‌باشد.وی مشکل عمده فضای سبز سیرجان را کم بودن بودجه اختصاص یافته به فضای سبز در ادوار پیش ،ضعف در نگهداشت و ناکافی بودن تعداد کارگران فضای سبز دانست و افزود: تاکنون نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری و با تعداد کارگران بسیار کم و نامتناسب با وسعت فضای سبز انجام می شد.ایشان بهترین راه حفظ و احیای فضای سبز شهر را ،برون‌سپاری و استفاده از بخش خصوصی عنوان کرد. به گفته وی، می بایست سال‌ها قبل، برون‌سپاری نگهداشت فضای سبز در شهر سیرجان همانند سایر شهرهای کشور اجرا می شد.

نظیر شهر های کرمان و رفسنجان که بیش از ۱۷ سال از برونسپاری فضای سبز آن می گذرد. پورمهدی به مدیریت ارتباطات شهرداری، گفت: در بحث برون‌سپاری، شهر به ۸ فاز تقسیم شد و جهت انتخاب شرکت های ذیصلاح و با رزومه قوی،مناقصات با حساسیت خاص و بصورت دو مرحله ایی انجام شد و تاکنون ۷ فاز تعیین تکلیف ، پیمانکاران انتخاب و کار شروع شده است. پورمهدی اظهار کرد: در سال‌های گذشته تنش زیادی به فضای سبز شهر وارد شده است بنابراین نقص فضای سبز در کوتاه‌مدت رفع نمی‌شود و نتیجه برون‌سپاری در برخی از کارها ،ظرف چند ماه آینده و برخی دیگر، در مدتی بیشتر مشخص می‌شود. یکسری اقدامات اصلاحی نیز پائیز و زمستان امسال انجام می‌گیرد و سال آینده شاهد نتایج خوبی در فضای سبز شهر خواهیم بود. وی نظارت بر عملکرد پیمانکاران را بسیار مهم دانست و افزود این نظارت بصورت چند مرحله، توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز، شهرداری‌های مناطق ،حوزه معاونت خدمات شهری و مشاوران خبره بر عملکرد پیمانکاران بخش خصوصی انجام خواهد شد.