آیین تجلیل از اساتید و هنرجویان برگزیده فرهنگسرای سیرجان شامگاه روز چهارشنبه با حضور هنرمندان و خانواده های هنرجویان در سالن مهر شهرداری سیرجان برگزار شد.
به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان، مهدی بهره مند مدیر فرهنگسرای سیرجان در این رابطه افزود: به رسم تقدیر از تلاش و فعالیت های مدرسان و اساتید فرهنگی و هنری فرهنگسرای سیرجان که در سال جاری با مجموعه فرهنگسرای سیرجان نسبت به آموزش هنرجویان همکاری داشتند، طی مراسمی از آنها تجلیل شد.
وی با بیان اینکه بالغ بر یک هزار هنرجو و علاقه مند حوزه کلاس های آموزشی فرهنگسرا در هر ترم از کارگاه ها و برنامه ها استفاده می کنند، افزود: در این مراسم از تمامی اساتید و نیز 50 نفر از هنرجویان برگزیده و برتر با اهدای لوح سپاس، تجلیل شد.

مهدی بهره مند تصریح کرد: فرهنگسرای سیرجان بعنوان بزرگترین مرکز آموزشی، فرهنگی و هنری استان کرمان که دارای نگارخانه، استودیو ضبط، سالن پلاتو تئاتر و کارگاه های آموزشی است که در طول سال مورد توجه و استقبال بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر و همچنین مردمان هنر دوست سیرجان قرار می گیرد.
مدیر فرهنگسرای سیرجان یادآور شد: فرهنگسرای سیرجان طی سال های اخیر توانسته همگام با سایر نهادها و مراکز فرهنگی در امر آموزش و فرهنگ‎سازی نقش موثری را ایفا کند و با تکیه بر دانش هنری بومی پیشکسوتان و اساتید، جایگاه اصلی خود را در استان کرمان ارتقا دهد و با برگزاری کلاس‎ها و کارگاه‏های آموزشی پرمحتوا و با کیفیت، زمینه مشارکت شهروندان و علاقه مندان را فراهم کند.

وی اضافه کرد: فرهنگسرای سیرجان اهتمام ویژه‎ای در امر آموزش و شناسایی استعدادها و توانمندی‎های کودکان و نوجوانان دارد و در این راستا کوشیده است تا در کنار آموزش‎های تجربی، از شیوه‌‎های علمی و اصولی در این زمینه نیز بهره ببرد و با توجه به فعالیتی که انجام می‎دهد، در زمره فرهنگسراهای شخصیت‎محور (کودک و نوجوان) به ‌شمار می‏رود؛ چون در برنامه‎های فرهنگی، هنری و آموزشی خود توجه ویژه‎ای به قشر کودک و نوجوان دارد و خوشبختانه طی سال های اخیر شاهد برگزاری کارگاه‎های مفیدی برای این قشر از جامعه در این مجموعه بوده‎ایم.

گفتنی است در مراسم تجلیل از اساتید و هنرجویان فرهنگسرا، برنامه های شاد و مفرح مانند تئاتر کودک و موسیقی توسط هنرجویان به اجرا در آمد.