نشست بررسی و بهبود شرایط توسعه فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شهر سیرجان همزمان با برگزاری اولین سالروز جشن جهانی گلیم شیریکی پیچ سیرجان امروز با حضور نماینده معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور، نماینده مجلس، فرماندار، شهردار و تنی چند از مسوولین شهری و استانی در دفتر شهردار سیرجان برگزار شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان، ویدا توحدی نماینده معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور در این نشست ضمن تقدیر و ابراز خرسندی از روند فعالیت های شهردار سیرجان در خصوص گلیم سیرجان گفت: طی بازدید از 6 شهر و یک روستای جهانی، خوشبختانه بازدید از شهر سیرجان به منظور بررسی وضعیت گلیم سیرجان با جشن جهانی گلیم در این شهر مصادف شد.

ویدا توحدی اضافه کرد: با توجه به اینکه مسوولین شهر سیرجان همچون نماینده مجلس، فرماندار و شهردار از متولیان اصلی به ثمر رسیدن و ثبت گلیم سیرجان هستند، بهبود شرایط توسعه فرهنگی، اجتماعی و هنری شهر سیرجان مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه آیتم های یک شهر جهانی در سیرجان از سوی شهردار سیرجان رعایت شده که ارزنده و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به حمایت و حضور بخش خصوصی در این راستا بیان کرد: تمام اراده و تصمیم مجموعه معاونت صنایع دستی و هنرهای سازمان میراث فرهنگی کشور و مسوولین شهر سیرجان در راستای معرفی و برتر نشان دادن گلیم سیرجان در کشور و حتی در شورای جهانی صنایع دستی است که امیدواریم این مهم تحقق یابد.

ویدا توحدی نماینده معاونت صنایع دستی و هنرهای دستی سازمان میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: اقدامات و فعالیت های مجموعه شهرداری سیرجان و در راس آن شهردار سیرجان در راستای اجرای آیتم های مربوطه مانند نامگذاری خیابان گلیم، موزه گلیم، المان های گلیم، تبلیغات شهری و طرح های گلیم طی یکسال اخیر ارزنده و قابل تحسین است.