شهردار سیرجان با اشاره به حجم بالای تبلیغات محیطی غیرمجاز در سطح شهر توسط اشخاص و صنوف مختلف گفت: با تبلیغات محیطی غیرمجاز در سطح شهر برخورد جدی و قانونی انجام می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان رضا سروش نیا گفت: بر اساس ماده ۹۲ قانون شهرداری ها نصب هرگونه تابلو، سایه بان ها، استند، پوستر و بنرهای تبلیغاتی فاقد مجوز توسط شهروندان خصوصا صاحبان مشاغل در تمامی اماکن شهر اعم از معابر، میدان ها و امثال آن ممنوع می باشد و در صورت عدم رعایت آن باعث برخورد قانونی عوامل اجرایی شهرداری می شود.

وی افزود: شهروندان و صاحبان مشاغلی که قصد تبلیغات محیطی در سطح شهر را دارند می توانند با مراجعه به واحد زیباسازی شهرداری مستقر در سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری نسبت به دریافت قوانین و اطلاع از شرایط تبلیغات، اقدام کنند.


شهردار سیرجان در پایان از شهروندان خواست تا به عنوان عناصر سازنده در جامعه همکاری های لازم را در این امر داشته باشند تا بیش از پیش این نهاد را در رسیدن به شهری زیبا و در خور شأن مردم شریف سیرجان یاری رسانند.


رضا سروش نیا با اشاره به ماده 4 آئین نامه اجرایی ساماندهی تبلیغات شهری، افزود: نصب هرگونه برزنت، پلاکارد، داربست، تابلوهای تبلیغاتی ( بیلبورد، بالون، استند، حجمی دیواری، پشت بام و…) تابلوهای معرف کاربری مربوط به اشخاص حقیقی یا حقوقی، دیوارنویسی، پوسترهای کاغذی، برچسب، … باید با مجوز شهرداری نصب شود و در غیر اینصورت ضمن جمع آوری توسط شهرداری، مشمول جریمه خواهند شد.


وی ادامه داد: با وجود قانون فوق الذکر، متاسفانه کماکان برخی صنوف اقدام به نصب تبلیغات محیطی بدون مجوز می‌کنند.


شهردار سیرجان با بیان اینکه حدف زوائد بصری، نازیبایی ها و تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز از چهره شهر ضرورتی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: با ادارات، اشخاص و هر فردی که به صورت غیرقانونی اقدام به نصب تبلیغات محیطی کند، برخورد قانونی می‌کنیم.