شهردار سیرجان از فعالیت تمام دوربین های ترافیکی سطح شهر خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان، رضا سروش نیا با بیان اینکه هدف اصلی کنترل هوشمند ترافیک در سطح شهر است، افزود: نصب این دوربین‌ها در کنار رعایت قوانین از سوی مردم موجب روان شدن ترافیک شهری شده و سیستم نظارت تصویری در 30 تقاطع و 3 بلوار پرتردد با دوربین‌های کنترل ترافیک رصد می شود.

وی با اشاره به اینکه نصب این دوربین‌ها به ویژه در تقاطع‌ها در روان شدن ترافیک بسیار تاثیرگذار است اضافه کرد: اطلاعات کسب شده از 30 دوربین نظارتی در تقاطع ها و 3 دوربین کنترل سرعت در بلوارهای پرتردد (بلوار شاهد، بلوار چمران، بلوار سیدجمال) در اختیار پلیس راهور قرار می گیرد.

شهردار سیرجان از راه اندازی مرکز مانیتورینگ خبر داد و تصریح کرد: پیشرفته ترین مرکز مانیتورینگ جنوب شرق کشور توسط شهرداری سیرجان بزودی راه اندازی می شود و اهمیت سرعت عمل در امر برطرف کردن ترافیک به منظور ارایه خدمات بهتر به مردم، کسب اطلاعات شهری، هدایت مسیر خودروهای امدادی آتش نشانی و درمانی در زمان وقوع حادثه از مهمترین فواید مرکز مانیتورینگ شهرداری است.

رضا سروش نیا با اشاره به قانونمند شدن بیش از پیش مردم در رانندگی بیان داشت: توقف در پشت خطوط در چهارراه‌ها، رعایت سرعت مجاز در سطح معابر شهری، رعایت بیش از پیش مقررات راهنمایی و رانندگی و ارتقای سطح فرهنگ رانندگی، از جمله دستاوردهای فعالیت دوربین های ترافیکی است.