10 ارديبهشت 1403

نشست علنی شورای شهر سیرجان با حضور رییس و اعضای شورای شهر، قائم مقام شهردار سیرجان، معاون خدمات شهری شهرداری و مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری سیرجان با موضوع بررسی روند اجرای طرح مدیریت یکپارچه پسماند شهری(MRF) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر سیرجان، حسن خدامی‌پور رییس شورای شهر سیرجان در این نشست ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان عجل الله و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد خاطره شهدا و جانبازان و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس گفت: اگر دفاع مقدس نبود، این قدرت و استحکام انقلاب نیز وجود نداشت و دفاع مقدس نقش مهمی در بقای جمهوری اسلامی ایران دارد که امروزه از برکات آن بهره‌مند هستیم و همه می‌دانند که دفاع مقدس چه تاثیراتی را بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گذشته است.

حسن خدامی‌پور در تمجید و حمایت از اقدام رییس جمهور کشورمان در حمایت از قرآن کریم در سازمان ملل متحد تصریح کرد: قرآن کریم به عنوان یک کتاب هدایتگر است که انسان را به سر منزل مقصود و سعادت دنیا و آخرت می‌رساند و حرکت رییس جمهور در حمایت از قرآن در یکی از مهمترین تریبون های بین المللی جای بسی قدردانی دارد که شورای شهر نیز در این رابطه مصوبه‌ای در خصوص طراحی دروازه قرآن در یکی از ورودی‌های شهر در راستای ترویج قرآن گذرانده است.

وی در ادامه در خصوص موضوع جلسه در رابطه با بررسی فرایند اجرای طرح بازیافت زباله گفت: این طرح از دو دیدگاه قابل توجه و بیانگر ضرورت اجرای آن است که حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان در حال حاضر با دفن زباله بخشی از محیط زیست آسیب دیده و تا مدتها قابل استفاده نخواهد بود و از منظر دیگر بعنوان طلای کثیف و یک منبع درآمد پایدار برای شهرداری است که متعلق به مردم است و بایستی از این فرصت برای درآمد پایدار در راستای خدمت به مردم استفاده کرد.

رییس شورای شهر سیرجان در ادامه با ارایه توضیحاتی در خصوص اهمیت حضور سرمایه‌گذاران بیان کرد: در اجرای طرح MRF باید هم منافع شهرداری و هم ایجاد انگیزه و جاذبه برای سرمایه‌گذار در نظر گرفته شود که نتیجه حاصل از این طرح عاید شهر و مردم شود.

در ادامه این نشست هر یک از اعضای شورای شهر به ارایه نظرات و دیدگاه‌های خود در رابطه با اجرای طرح MRF پرداختند.

مصطفی اسفندیارپور: حذف مخازن زباله و جمع آوری زباله برای شهروندان فرهنگسازی شده و مردم برای تفکیک زباله آمادگی دارند و سرمایه‌گذار طرحMRF سود و بهره کافی را از اجرای این طرح خواهد برد و باید منافع شهرداری نیز در نظر گرفته شود.

امین صادقی: اعداد و ارقام و مدت زمان در قرارداد با سرمایه گذار مشخص شود که بر چه مبنا و معیاری بوده و اگر سرمایه گذار از ابتدا تا انتهای جمع آوری زباله و تفکیک را انجام دهد، به سود شهرداری است و سرمایه‌گذار و مشاور طرح باید موضوع را دقیق‌تر توضیح دهند.

حجت کاظمی: با توجه به مشارکت شهرداری در این طرح، باید صرفه و صلاح شهرداری در نظر گرفته شود و موضوع آورده و مشارکت شهرداری نیز بررسی و مشخص شود.

اعظم جوانلری ضمن ارایه گزارشی از روند برگزاری المپیاد ورزشی، کمیسیون خدمات شهری و جلسات، در رابطه با بررسی فرایند اجرای طرح MRF گفت: موضوع زباله و پسماند یک سرمایه بسیار بزرگ است که باید وارد چرخه شهرداری و به سرمایه تبدیل شود.

در ادامه این نشست تورج صادقی قائم مقام شهردار سیرجان خاطرنشان کرد: اجرای طرح MRF یک طرح بزرگ سرمایه‌گذاری است که با دیگر طرح‌ها متفاوت است و روند کار باید بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور مصوب و به تایید کمیسیون عالی سرمایه‌گذاری برسد.

وی با بیان اینکه رسالت شهرداری در بحث پسماند رعایت و حفظ محیط زیست است، این طرح را بزرگترین اتفاق برای سیرجان دانست و افزود: فرایند جمع آوری زباله از درب منزل تا بازیافت توسط سرمایه‌گذار انجام می‌شود و سیرجان بعد از گرگان و تهران به عنوان سومین شهر در کشور اجرا کننده طرح MRF است.

 

Template Design:Dima Group