11 ارديبهشت 1403

در ادامه بازدیدهای هفتگی روزهای سه‌شنبه شورای شهر، رییس و جمعی از اعضای شورای شهر بهمراه معاون فنی و زیربنایی شهرداری سیرجان از روند احداث باغ ایرانی و گذر غذا بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر سیرجان، حسن خدامی ‌پور رییس شورای شهر در این بازدید با تاکید بر استمرار بازدیدهای هفتگی از طرح‌های عمرانی شهرداری با هدف بررسی، رسیدگی و تسریع و تسهیل در روند اجرای پروژه‌ها گفت: اجرای طرح های عمرانی و شتاب بخشی به اجرای طرح‌ها با بهره گیری از ظرفیت پیمانکاران و نظارت شهرداری با جدیت دنبال و هماهنگی و برنامه ریزی لازم برای اجرای سریع و به موقع پروژه ها بر اساس برنامه زمانبندی مناسب اقدام شود.

وی خدمات‌رساني و توسعه شهری را در گرو نظارت دقيق و مداوم شورا و شهرداری بر نيازها و مشكلات محلات دانست و افزود: در گذر غذا بجای فنس و سازه فعلی باید دیوارچینی و نصب و اجرای طرح‌های فرهنگی هنری بر روی دیوار مابین گذر غذا و پست فوق توزیع برق باشد که با حفظ سیمای شهری هم بعنوان تفرجگاه و هم مکان فرهنگی استفاده شود و عرضه کنندگان موادغذایی و خوراکی مستقر در این مکان باید مجوزهای لازم بهداشتی و صنفی را دریافت کنند.

حسن خدامی پور یادآور شد: احداث گذرغذا در محیط و فضای مناسبی که بی توجه و بلااستفاده مانده بود طراحی و اکنون در حال احداث است که از این مکان میتوان بعنوان فضای تفرجگاهی مناسب با موقعیت های تجاری و فرهنگی استفاده کرد.

امین صادقی و اعظم جوانلری دو عضو شورای شهر در این بازدید با تاکید بر لزوم بهره گیری از فرصتهای فرهنگی و تفرجگاهی در گذر غذا، طراحی دیوار مابین گذرغذا و پست توزیع برق با اهداف چند منظوره سیمای شهری و زیباسازی، فرهنگی و اقتصادی در قالب نمایشگاه تصویری را مثبت ارزیابی کردند.

حسن خدامی پور همچنین در ادامه این بازدید با حضور در باغ ایرانی تصریح کرد: این مجموعه می‌تواند به عنوان یک مجموعه تفریحی مفرح و یک تفرجگاه مناسب برای شهروندان باشد تا بتوانند اوقات فراغت خود را در محیطی مناسب بگذرانند.

گفتنی است باغ ایرانی با الگوبرداری از باغ شاهزاده کرمان با وسعت بیشتر دارای امکاناتی همچون رستوران، گالری، کافه کتاب، غرفه های متنوع موادغذایی، موزه مرحوم استاد جهانبخش صادقی، فضای پیاده روی، رویداد محور و ... در زمینی به مساحت ۱۷هکتار واقع در بلوار شهید زندی نیا در ۴ فاز (فاز اول دیوار چینی و خاکریزی، فاز دوم تاسیسات و درختکاری، فاز سوم محوطه سازی و کف سازی و فاز چهارم ساختمان سازی) پیش بینی و طراحی شده که فاز اول این طرح با اعتباری بالغ بر 140میلیارد ریال در حال اجرا است.

Template Design:Dima Group