11 ارديبهشت 1403

سومین نشست قرارگاه جوانی جمعیت با در سال‌جاری حضور روسای کمیسیون فرهنگی و کمیسیون بانوان شورای شهر سیرجان و رییس و جمعی از مدیران دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر سیرجان، در این نشست حجت کاظمی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سیرجان با اشاره به اهمیت اجرای قانون جوانی جمعیت گفت: متولی اصلی این قرارگاه وزارت بهداشت است و در سیرجان نیز علیرغم تلاش هایی که این قرارگاه تاکنون انجام داده، دانشکده علوم پزشکی این مسوولیت را بر عهده دارد اما با توجه به گستردگی وظایف و ضرورت استمرار عملکرد همه نهادها و ادارات مربوطه در این خصوص، پیشنهاد می شود به منظور بهبود عملکرد قرارگاه و با هدف جوانی جمعیت، ستاد شهرستانی جوانی جمعیت تشکیل شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت یادآور شد: قانون وظایفی را در این رابطه بر عهده شهرداری گذاشته که قطعا شهرداری سیرجان نیز مانند سایر نهادها و سازمانها موظف به اجرای آن است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سیرجان افزود: دغدغه شورا و شهرداری سیرجان در حوزه حمایت از خانواده تحت یک ردیف اختصاصی در بودجه سالجاری لحاظ شده که امیدواریم با همکاری سایر نهادها خصوصا دانشکده علوم پزشکی اقدامات موثری در راستای سیاست های کلی جمعیت و خانواده انجام شود.

در این نشست اعظم جوانلری رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر سیرجان با تاکید بر اهمیت سبک زندگی و جمعیت، روند اجرایی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه سلامت را مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ضرورت پرداختن به موضوع جمعیت و بودجه ای که در خصوص حمایت از خانواده و سبک زندگی در شورا تصویب شده، از همکاری با این قرارگاه استقبال می کنیم.

در این نشست هر یک از کارشناسان و مدیران دانشکده علوم پزشکی سیرجان با تبادل نظر در خصوص شاخص های جوانی جمعیت، به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

Template Design:Dima Group