10 ارديبهشت 1403

نشست علنی شورای اسلامی شهر سیرجان با حضور رییس و اعضای شورای شهر، معاون خدمات شهری شهرداری سیرجان، معاون فنی و زیربنایی شهرداری، مسوول واحد طراحی و امور مشاورین شهرداری و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر سیرجان، در این نشست حسن خدامی‌پور رییس شورای شهر سیرجان ضمن تسلیت ماه محرم و ایام شهادت امام حسین علیه السلام گفت: متاسفانه طی هفته‌های اخیر هجمه‌های واهی و غیرمنطقی مبنی بر برگزاری غیرقانونی جلسات شورا وارد شده که این موضوع جز تشویش اذهان عمومی و زیر سوال بردن عملکرد شورا و شهرداری با اغراض خاص، نتیجه دیگری ندارد.

وی رعایت رسم امانتداری را مهمترین رسالت خبرنگاری دانست و تصریح کرد: جلسات شورای شهر طبق روال هر هفته روزهای دوشنبه برگزار می‌شده، اما برخی جلسات علنی به دلیل حدنصاب نرسیدن اعضا و عدم مصوبه با هماهنگی اعضای محترم شورا، جلسه به روزهای بعد موکول شده که وجاهت قانونی داشته باشد و تمام روند برگزاری یا عدم برگزاری جلسات توسط روابط عمومی اطلاع رسانی می شود.

حسن خدامی پور در خصوص ماهیت برخی جلسات شورای شهر یادآور شد: برخی جلسات در راستای تبادل نظر و بررسی مسایل شهری و شهرداری با حضور مدیران شهرستان و اصحاب رسانه و برخی جلسات نیز بصورت غیرعلنی با حضور مسوولین برگزار می‌شود و شورای شهر هیچ موضوع پنهانی ندارد و هیچ موضوع و طرحی در جلسه غیرعلنی تصویب نشده و هدف مجموعه شورا و شهرداری شفافیت در عملکرد و خدمت رسانی به مردم است؛ اما متاسفانه برخی افراد باتجربه اندک در فضای مجازی با اهداف مغرضانه، اخبار غیرواقعی و غیرموثق را منتشر می‌کنند.

رییس شورای اسلامی شهر سیرجان با تاکید بر اینکه نباید دیدگاه و رضایتمندی نسبی مردم را نسبت به زحمات و تلاش‌های شورا و شهرداری کمرنگ کنیم، تصریح کرد: متاسفانه کسی که خود قانون کشور را قبول ندارد و حاضر نیست در چارچوب مقررات و قوانین کشور در فضای رسانه ای فعالیت کند، به شورا تذکر قانونی می‌دهد! در حالیکه شورای شهر تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را طبق قانون انجام میدهد؛ ضمن اینکه در خصوص حضور خبرنگاران در جلسات علنی شورا، ما نیز تابع قانون مطبوعات کشور هستیم و هر فردی که از نظر قانون خبرنگار محسوب شود، حق حضور در جلسات را دارد؛ حتی شهروندان نیز برای رفع مشکلات خود می‌توانند با هماهنگی قبلی در جلسات شورا حاضر شوند.

در این نشست همچنین امین صادقی نایب رییس شورای شهر سیرجان گفت: مجموعه شهرداری و شورای شهر تمام تلاش خود را در راستای رفع مشکلات مردم بکار گرفته و رسانه‌ها باید واقعیت را منتشر کنند.

حمزه صادقی دیگر عضو شورا نیز با ارایه گزارشی از روند مزایده تعدادی از اراضی و املاک شهرداری، خواستار توضیحات تکمیلی در این رابطه و نیز عملکرد شهرداری همچون پروژه باغ ایرانی از سوی شهرداری شد.

در ادامه این نشست موضوعاتی همچون اصلاح ردیف بودجه شهرداری در خصوص محصور کردن املاک متعلق به شهرداری و استخراج سنگ لاشه آهکی شن و ماسه مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

Template Design:Dima Group