10 ارديبهشت 1403

نشست علنی شورای اسلامی شهر سیرجان با حضور اعضای شورای شهر، شهردار سیرجان، معاون توسعه و مدیریت منابع شهرداری، مدیر برنامه ریزی و ارزیابی شهرداری و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر سیرجان، با توجه به مرخصی و سفر حسن خدامی پور رییس شورای شهر سیرجان به عتبات عالیات به منظور هماهنگی و انجام مقدمات و فراهم سازی زمینه اسکان زائران و راه اندازی موکب سیدالشهدا در خدمت رسانی به زائران در ایام سفر به کربلای معلی و پیاده روی اربعین، امین صادقی نایب رییس شورای اسلامی شهر سیرجان مسوولیت برگزاری نشست ها و جلسات علنی شورای شهر سیرجان را بر عهده دارد.

وی در این نشست ضمن قدردانی از عملکرد شهرداری سیرجان در برگزاری هر چه بهتر سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی گفت: یکی از نیازهای امروز شهری وجود المان و نمادهایی متناسب با آداب و رسوم، فرهنگ، سنت و زیست بوم شهر سیرجان است که طی سال‌های اخیر مغفول مانده که با برگزاری سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی که مورد استقبال شهروندان و تمجید مدیران شهری قرار گرفت، این خلا پر شود.

امین صادقی افزود: سمپوزیوم در کنار منافع ارزشمند و نمایانی که دارد، با توجه به اینکه برای اولین بار در سیرجان برگزار شد دارای نواقصی هم بود که با بهره گیری از این تجربه می تواند در آینده نویدبخش معرفی بیشتر سیرجان و فراهم کردن زمینه برگزاری سمپوزیوم‌های بین المللی با موضوعات مختلف باشد.

نایب رییس شورای شهر سیرجان در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع هوشمندسازی مدیریت شهری گفت: موضوع پی ام آی اس یک اتفاق خوب است که می‌تواند به پیشرفت شهر و حرکت به سمت و سویی از سنتی به هوشمند کمک شایانی کند؛ چرا که امروزه باید همگام با کلانشهرها در راستای هوشمندسازی گام برداریم.

همچنین در ادامه این نشست علی اکبر کریمی‌پور شهردار سیرجان ضمن قدردانی از حمایت اعضای شورای شهر سیرجان در برگزاری سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی گفت: برگزاری چنین سمپوزیوم‌هایی آن هم در سطح بین‌المللی بدون حمایت اعضای شورای شهر ممکن نبود و با توجه به اینکه در سیرجان یک المان برجسته در خور شان نداشتیم، این موضوع ما را بر آن داشت تا با برگزاری سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی با نگاه به تفاوت سلایق طی فراخوان عمومی در سطح کشور و بین المللی، ۷۰ اثر به دبیرخانه سمپوزیوم ارسال و از این تعداد، آثار هنرمندانی با رزومه قوی در سطح بین‌المللی و با حضور یکی از داوران با سابقه و با تجربه حوزه مجسمه سازی، ۱۴ اثر تایید و به مرحله نهایی رسید.

وی تصریح کرد: سه هنرمند از کشورهای ترکیه، بحرین و ارمنستان برای شرکت در این سمپوزیوم اعلام آمادگی کردند که بتوانند فاخرترین آثار را برای سیرجان خلق کنند.

شهردار سیرجان در خصوص موضوع PMIS گفت: شفاف سازی یکی از اهداف مجموعه شهرداری است که در راستای قانون و به نفع عموم شهروندان انجام می شود و مطالبات مردم در سامانه ۱۳۷ از بیان موضوعاتی همچون زباله، جمع آوری سگ‌های ولگرد، فضای سبز و آسفالت به سمت و سوی فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک رسیده و این بدان معناست که شهرداری به خوبی به وظایف ذاتی خود عمل کرده و شهروندان دغدغه کمتری نسبت به موضوعاتی همچون زباله و آسفالت دارند و نگاه وسیع شهرداری باعث افزایش رضایت مردم شده است.

در این نشست دیگر اعضای شورای شهر ضمن قدردانی از مجموعه شهرداری سیرجان در برگزاری سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی به بیان نقطه نظرات خود در این حوزه پرداختند.

گفتنی است در نشست علنی این هفته موضوعاتی همچون ارسال پیوست فرهنگی سازمان مدیریت آرامستان‌ها، تعرفه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ سازمان مدیریت پسماند در خصوص تخلیه فاضلاب عادی در سایت زباله شهرداری و عدم خدمت رسانی به کامیون های متخلف حامل پسماند و نخاله های ساختمانی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

Template Design:Dima Group