11 ارديبهشت 1403

نشست مشترک کمیسیون فرهنگی و کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر سیرجان با حضور رییس شورا، رییس کمیسیون فرهنگی، رییس کمیسیون بانوان شورای شهر سیرجان، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیرجان و جمعی از بانوان فعال در حوزه عفاف و حجاب با موضوع بررسی و تبادل نظر در خصوص برگزاری عفاف و حجاب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر سیرجان، حسن خدامی پور رییس شورای شهر سیرجان در این نشست گفت: عفاف و حجاب موضوع واحدي نيستند؛ هر چند ارتباط نزديكی دارند و حجاب نتيجه عفت دروني يك فرد است كه در ظاهر بروز می‌کند و در خصوص نمایشگاه هايی كه تاكنون برگزار شده کمتر به موضوع عفاف توجه شده و بیشتر به بحث حجاب پرداخته شده است.

وی یادآور شد: عفت، نیروی درونی است که مانع از غلبه شهوات می‌شود و حیا ترک یک کار به خاطر ترس از سرزنش دیگران است و این موضوع زمانی درست می‌شود که موضوع اعتقادی آن در جامعه اصلاح شده باشد و نمایشگاه باید کارشناسی شده با محوریت عفاف در حوزه‌های مختلف برگزار شود که یکی از نتایج آن حجاب است و این موضوع به تمام اقشار اعم از زن و مرد مرتبط است.

در ادامه این نشست اعظم جوانلری رییس کمیسیون بانوان شورای شهر سیرجان گفت: عنوان نمایشگاه نباید صرفاً به فروش و ارایه لباس و چادر باشد؛ چرا که مسأله عفاف و حجاب در جامعه بسیار فراتر از آن است که در جامعه و فرهنگ ما نهادینه شده است.

وی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب صرفاً برای بانوان نیست بلکه آقایان نیز این موضوع را در نظر داشته باشند، افزود: کسی که برای حجاب خود ارزش قائل نیست، مشکل در مسایل فرهنگی است و باید نمایشگاه به گونه‌ای برگزار شود که مورد استقبال عموم مردم قرار گیرد و خروجی هدفمند و نتیجه بخش داشته باشد.

همچنین حجت کاظمی رییس کمیسیون فرهنگی شورا گفت: در بحث عفاف باید اساسی و بنیادی کار شود و باید نگاه فرهنگی باشد که به تثبیت باورهای دینی و هنجارهای اجتماعی برگردد.

وی با بیان اینکه تعریف فرهنگ باید نهادینه شود که در راستای بروز رفتارهای اجتماعی اثرگذار باشد، ادامه داد: باید سازوکاری کار اندیشه شود که ابزارها به هدف تبدیل شوند و نمایشگاه ابزاری برای رسیدن به هدف باشد.

گفتنی است در این نشست رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیرجان و فعالان اجتماعی به ارایه نظرات و دیدگاه‌های خود در حوزه عفاف و حجاب پرداختند.

Template Design:Dima Group