29 ارديبهشت 1403

نشست علنی شورای اسلامی شهر سیرجان با حضور اعضای شورای شهر و جمعی از اهالی رسانه با موضوع رسیدگی و بررسی نامه‌های وارده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر سیرجان، حسن خدامی‌پور رییس شورای شهر سیرجان در این نشست ضمن تبریک دهه ولایت و امامت در آستانه عید غدیرخم با اشاره به برگزاری مراسم و جشن‌های مختلف در سطح شهر، گفت: اطلاع رسانی دقیق و به موقع رسانه ها در خصوص انتشار و پوشش خبری اخبار سطح شهر قابل تقدیر است و تقاضا داریم با توجه به اهمیت موضوع غدیر، در این رابطه نیز پوشش خبری گسترده ای داشته باشند و مراسم و جشن های دهه ولایت و امامت که با حضور پرشور مردم برگزار می شود را پوشش دهند.

وی افزود: ما معتقد به ولایت علی(ع) هستیم و توصیه پیامبر(ص) به ارزش و معرفی فلسفه عید غدیرخم باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس شورای شهر سیرجان با اشاره به برگزاری اولین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی که با تصویب شورای شهر و پیگیری کمیسیون فرهنگی شورا توسط شهرداری و شورا برگزار شد، تصریح کرد: اولین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی در این سطح با حضور مجسمه سازان داخلی و خارجی از سه کشور ترکیه، بحرین و ارمنستان که اکنون در حال برگزاری است، می‌تواند نویدبخش برگزاری سمپوزیوم‌ها و برنامه‌های بین‌المللی بیشتری باشد که امیدواریم نتیجه خوبی دهد و المان‌ها با نماد ارزشی و فرهنگی خوبی در این سمپوزیوم به منصه ظهور بنشیند.

حسن خدامی پور در ادامه به موضوع و مشکلات برخی تعاونی‌های مسکن پرداخت و یادآور شد: طی سالهای اخیر متاسفانه برخی تعاونی‌های مسکن که در راستای تامین مسکن مردم اقدام به ثبت نام از متقاضیان کردند، متاسفانه به تعهدات خود عمل نکردند و اکنون پاسخگوی مردم نیستند و مردم با مراجعه به ادارات و نهادهای مربوط خواستار رفع این مشکل و پاسخگویی مدیران این تعاونی‌ها هستند که اعضای هیات مدیره نیز موظف به رفع مشکل و پاسخگویی به متقاضیان هستند.

وی ادامه داد: طبق اساسنامه قانونی، تعاونی مسکن فقط باید زمین با کاربری مسکونی تهیه کند و خرید زمین با هر نوع کاربری دیگر ممنوع است؛ چرا که متاسفانه برخی تعاونی‌های مسکن اقدام به خرید زمین خارج از محدوده قانونی شهر کردند که باید قبل از این کار، موافقت ادارات و نهادهای ذیربط را دریافت کنند و اکنون بجای پذیرفتن مسوولیت اشتباه خود، بدنبال مقصر جلوه دادن دیگران هستند که بجای این کار، باید راهکار قانونی پیدا کنند و از مراجع قضایی تقاضا داریم این موضوع را به منظور حفظ منافع مردم بصورت جدی پیگیری کنند.

رییس شورای اسلامی شهر سیرجان بیان کرد: در خصوص تقاضای برخی تعاونی های مسکن برای افزایش محدوده قانونی شهر به منظور اینکه زمین های موردنظر آنها در محدوده شهری قرار گیرد، این موضوع در حیطه اختیارات وزارت مسکن و شهرسازی است که پس از موافقت به شهرداری و شورای شهر ابلاغ می گردد.

حسن خدامی پور در این نشست همچنین در خصوص کمبود منابع آبی هشدار داد و افزود: کارشناسان در بحث فرونشست زمین بدلیل برداشت بی رویه از آبهای زیرزمینی که موضوع بسیار جدی است، احساس خطر کرده و هشدار داده اند و این موضوع باید مجدانه در دستور کار و پیگیری مسوولین و مجموعه مدیریت شهری قرار گیرد.

در ادامه این نشست همچنین امین صادقی نایب رییس شورای شهر گفت: بحث اهمیت و تبلیغ و پوشش رسانه‌ای مراسمات مذهبی که اکنون در ایام دهه امامت و ولایت و آستانه عید غدیرخم هستیم، باید بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت بازار سیرجان که بخش عمده خرید و فروش کالا و مایحتاج زندگی مردم و نیز کسب و کار صنوف مختلف را در بردارد، خاطرنشان کرد: بازار سیرجان متاسفانه سالهاست که به حال خود رها شده و برخلاف آنچه که طی سالهای اخیر در خصوص بازسازی آن مطرح شد، میراث فرهنگی هیچ اقدامی نکرده و بازار سیرجان بعنوان یک میراث فرهنگی دچار فرسودگی شده و سیستم برق کشی، ایمنی، بهداشتی و بنای داخلی و سقف آن شرایط مناسبی ندارد و تا قبل از وقوع حوادث جبران ناپذیر، هر چه سریعتر بهسازی شود.

نایب رییس شورای شهر افزود: با توجه به اهمیت موضوع بازار، شهرداری سیرجان نیز نسبت به اختصاص بودجه و تملک اراضی در این محدوده، بهسازی بازار را در دستور کار دارد.

در ادامه این نشست حجت کاظمی و مصطفی اسفندیارپور دیگر اعضای شورای شهر نیز هر کدام به ترتیب موضوعاتی همچون موضوع سدمعبر و ساماندهی دستفروشان و نیز آسفالت معابر شهری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

گفتنی است در جلسه علنی امروز موضوعاتی همچون تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی سطح شهر، پرداخت خسارت به قصابان، ارسال مستندات کارخانه MRF و ... مورد بحث و بررسی و دستور کار قرار گرفت.

Template Design:Dima Group