29 ارديبهشت 1403

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سیرجان بهمراه مسوول فرهنگی شهرداری و جمعی از فعالان فرهنگی سیرجان روز گذشته با حضور در دفتر امام جمعه، ضمن دیدار با وی، به بررسی مسایل فرهنگی و چگونگی روند اجرای برنامه‌ها در این حوزه پرداختند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر سیرجان، در این نشست حجت‌الاسلام عباس مسلمی زاده امام جمعه سیرجان فعالیت‌های شهردار را تحسین برانگیز و رضایت بخش ارزیابی کرد و گفت: از زمان آغاز فعالیت علی‌اکبر کریمی‌پور در شهرداری سیرجان، اقدامات قابل توجه و خوبی انجام شده که افزایش میزان رضایتمندی شهروندان را بدنبال دارد.

وی گفت: کار باید با اخلاص عمل انجام شود و هر کس دارای ظرفیت‌های قابلی است که باید به بهترین نحو ممکن به دور از حواشی و چالش فعالیت کند و همه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ... باید زیربنایی و هدفمند انجام شود.

در ادامه همچنین حجت کاظمی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با اشاره به لزوم همکاری و هماهنگی نهادها و ادارات در حوزه فرهنگ، گفت: بعضا برخی ادارات و نهادها برای انجام کارهای فرهنگی بر اساس اقتضای زمان و مکان به صورت مقطعی فعالیت می‌کنند که این روند نیاز به اشاعه فرهنگ عمومی و فعالیت بیشتری دارد که با دغدغه مردم شکل بگیرد.

وی افزود: برای اولین بار بودجه فرهنگی در شورای شهر و کمیسیون فرهنگی با تنوع موضوعات در ردیف های مختلف اعم از زیرساختی، برنامه محور و مناسبتی و موضوعی تدوین شده که می طلبد از ظرفیت نهادهای مردمی دغدغه مند در حوزه مسایل فرهنگی و اجتماعی، استفاده شود و شهرداری موانع را برای تسهیل فعالیت های فرهنگی و پرداخت هزینه های مربوطه رفع کند که البته با انگیزه ای که مسوول فرهنگی شهرداری دارد امیدواریم اقدامات لازم در این خصوص برنامه ریزی شود.

حجت کاظمی به ارایه توضیحاتی در خصوص بودجه فرهنگی شهرداری پرداخت و تصریح کرد: اتفاق مهم و ستودنی دیگر در حوزه فرهنگی، تنظیم و تصویب اساسنامه سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری است که با پیگیری بیشتر شهرداری، هر چه سریعتر شاهد آغاز به کار این سازمان باشیم تا بعد از سالها شهرداری سیرجان یک سازمان یکپارچه و مستقل فرهنگی را تجربه کند که با توجه به بودجه فرهنگی سال جاری، اقدامات شایسته و گسترده ای در زمینه ارتقای فرهنگ جامعه انجام شود.

همچنین محمدعلی خردمندی مسوول فرهنگی شهرداری با اشاره به لزوم همکاری ادارات و نهادها در حوزه فرهنگی با شهرداری گفت: شهرداری سیرجان برنامه‌های فرهنگی مدون و هدفمندی را در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با حمایت مسوولین بتوانیم کارهای فرهنگی متنوع آنگونه که شایسته مردم سیرجان است، انجام دهیم.

در این نشست دو ساعته، دیگر مسوولان و فعالان فرهنگی به ارایه نقطه نظرات و پیشنهادات خود و بررسی برنامه‌های فرهنگی پرداختند.

Template Design:Dima Group