29 ارديبهشت 1403

نشست علنی شورای اسلامی شهر سیرجان با حضور اعضای شورای شهر، معاون خدمات شهری شهرداری سیرجان و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر سیرجان، در این نشست حسن خدامی پور رییس شورای شهر با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت دکتر صادقی طی هفته آینده، به ارایه خلاصه گزارشی از روند اجرای این مراسم پرداخت و گفت: آیین بزرگداشت یکصدویکمین سالروز تولد دکتر حاج علی حاج صادقی ۲۲ و ۲۳خردادماه جاری به میزبانی شهرداری سیرجان و با حضور میهمانانی از استان کرمان و شهرستان لنگرود برگزار می‌شود.

وی با اشاره به موضوع دستور کار این جلسه در خصوص سدمعبر، بیان کرد: دستفروشی و به دنبال آن ایجاد سدمعبر پدیده‌ای است که نمی‌توان از آسیب‌های این شیوه از کسب و کار به سادگی گذشت و یکی از مهم‌ترین مشکلات این پدیده، به موضوع سدمعبر و اختلال در رفت و آمد در معابر باز می‌گردد، اما نباید موضوع امرار معاش این قشر را نادیده گرفت.

رییس شورای شهر افزود: متاسفانه بعضا شاهد اتفاقات و حوادث ناگواری در حوزه سدمعبر هستیم که بایستی تدابیر لازم برای جلوگیری از اینگونه حوادث اتخاذ شود.

در ادامه همچنین امین صادقی نایب رییس شورای شهر با اشاره به اهمیت موضوع رفع سدمعبر، تصریح کرد: مدیریت شهری تلاش دارد تا ضمن رعایت حقوق شهروندان در رفع سدمعبر و با تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها، ساماندهی دست‌فروشان را اجرا کند و باید مکان‌های مناسبی همچون مکان فعلی هفته بازار واقع در بلوار قائم را برای انتقال دستفروشان در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب کنونی بنا و ساختمان بازار، یادآور شد: بازار بعنوان یک مکان تاریخی متاسفانه مورد بی‌مهری متولیانی همچون میراث فرهنگی قرار گرفته که بهسازی این مکان باید هر چه سریعتر در دستور کار این اداره قرار گیرد.

در این نشست اعظم جوانلری عضو شورای شهر و رییس کمیسیون خدمات شهری نیز به ارایه گزارشی در خصوص اجرای رفع سدمعبر پرداخت و بر لزوم ساماندهی دستفروشان تاکید کرد و با اشاره به معضلات ناشی از دستفروشی و ایجاد سدمعبر گفت: دستفروشان باید ساماندهی شوند و جمع‌آوری صرف و مطلق آنها، راهکاری منطقی در این زمینه نیست، اما می‌توان با اختصاص غرفه و ساماندهی آنها در مکان‌های ویژه بصورت روزانه و متمرکز که به زیبایی بصری و نظم شهری آسیب نزند و باعث ایجاد اختلال و سدمعبر برای مردم نشود، بستر لازم برای کسب و کار آنها را فراهم کرد.

همچنین مصطفی اسفندیارپور رییس کمیسیون عمران شورای شهر سیرجان به بررسی عمران شهری و موضوع آسفالت بعنوان مهمترین دغدغه شهروندان پرداخت و گفت: روند بهسازی آسفالت معابر ناشی از اجرای پروژه فاضلاب شهری در دستور کار قرار دارد و نظارت بر چگونگی فعالیت پیمانکار مجری پروژه بصورت جدی انجام می‌شود.

در جلسه علنی (فوق‌العاده) صبح امروز شورای شهر، موضوع نظام‌نامه برون سپاری سدمعبر پس از بررسی در کمیسیون خدمات شورا و همچنین موضوع اجرای فراخوان عمومی نسبت به جذب سرمایه گذار و واگذاری به بخش خصوصی مدیریت پسماند MRF و ساخت کارخانه بازیافت پس از بررسی و تبادل نظر، مصوب شد.

Template Design:Dima Group