29 ارديبهشت 1403

رییس شورای اسلامی شهر سیرجان گفت: بهره‌گیری از علم و دانش روز و تعامل و همکاری با پژوهشگران و اساتید دانشگاه با استفاده از جدیدترین راهکارها و فناوری‌های نوین، به رشد و توسعه شهری کمک می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر سیرجان، نشست مشترک شورای شهر سیرجان بهمراه مدیران و معاونین شهرداری با مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی و مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی کرمان، رییس و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد سیرجان و شرکت‌های دانش بنیان حاضر در نمایشگاه رویداد ملی عصر امید، در دانشگاه پردیس برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر سیرجان در این نشست با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه رویداد ملی عصر امید در سیرجان و امضای تفاهمنامه همکاری شهرداری با دانشگاه آزاد در حوزه فناوری‌های نوین با هدف ارتقای کیفیت و کمیت، سرعت در ارایه خدمات و کاهش هزینه‌ها، بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و مشارکت با آنها در راستای توسعه و پیشرفت شهری، از مهمترین اهداف و برنامه‌های در دستور کار شورا و شهرداری است.

حسن خدامی پور افزود: پیشرفت علمی با استفاده از علم روز و فناوری‌های نوین به منظور توسعه شهری یکی از الزامات و نیازهای شهری است؛ چرا که علم و فناوری در زندگی فردی و اجتماعی تحول ایجاد کرده و سبب رشد و توسعه خواهد شد و بهترین امکانات را برای شهر به ارمغان می‌آورد و شهرداری سیرجان به منظور استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای افزایش کیفیت و کمیت کارها و نیز تسریع در روند ارایه خدمات و کاهش هزینه‌ها گام بر می‌دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات و فعالیت‌های گسترده شهرداری در راستای خدمت رسانی به مردم سیرجان، قطعا همکاری و تعامل با پایه‌های علمی شهرستان و جامعه دانشگاهی برای پیشرفت و توسعه روزافزون شهری می‌تواند نتایج خوبی را حاصل کند.

رییس شورای اسلامی شهر سیرجان یادآور شد: سیرجان در حوزه سرانه فضای سبز، بودجه شهرداری و ... بعنوان دومین شهر استان محسوب می‌شود و با توجه به گسترش جغرافیای گسترده شهری، فعالیت‌های بیشتری از سوی شهرداری و شورا در دستور کار قرار دارد.

همچنین در ادامه این نشست رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان گفت: فعالیت‌های شهرداری طی مدیریت جدید شهرداری بسیار چشمگیر، قابل توصیف و ستودنی است که جا دارد از فعالیت‌ها و تفکرات اعضای شورا، شهردار، معاونین و مدیران شهرداری قدردانی کرد.

امیررضا بازرگان توسعه شهری را در گرو تعامل و استفاده از علم نوین دانست و گفت: باید با تعامل و همکاری در راستای توسعه شهری گام برداریم و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه با تمام توان با شورا و شهرداری همکاری خواهد کرد.

در این نشست موضوعاتی همچون قطعه‌سازی، استفاده از دانشجویان نخبه، هوشمندسازی چراغ راهنما، روشنایی معابر، هوشمندسازی فضای سبز و هوشمندسازی حوزه کنترل ترافیک مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

Template Design:Dima Group