29 ارديبهشت 1403

نشست علنی شورای اسلامی شهر سیرجان روز گذشته با حضور اعضای شورای شهر و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر سیرجان در این نشست حسن خدامی پور رییس شورای شهر سیرجان ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت امام رضا(ع) گفت: بر اساس متون دینی ما، امام رضا(ع)، پیامبر(ص) است که در بسیاری از روایات به امام رئوف معروف است.

وی گفت: با توجه به اهمیت رعایت حقوق شهروندان و جلوگیری از خسارات ناشی از حفاری معابر در سطح شهر، صدور مجوز حفاری بیش از ۱۰ متر ضروری است با موافقت شورای شهر انجام شود که در این خصوص به منظور تسریع در روند اجرای فعالیت‌ها و رعایت حقوق شهروندان، پیشنهاد تفویض اختیار حفاری غیر از حفاری‌های شبکه‌ای همچون آب و فاضلاب، به کمیسیون عمران ارایه که پس از بررسی و تبادل نظر، مورد موافقت و تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

در ادامه این نشست نایب رییس شورای شهر در خصوص انتقاد برخی شهروندان در مناطق توسعه یافته و شهرک‌ها برای نامگذاری خيابان‌ها و معابر، تصریح کرد: نامگذاری معابر در واقع حكم شناسنامه شهر را دارد و كارشناسان مسايل شهری معتقدند نامگذاری معابر در مديريت شهری اهميت بسياری دارد که باید مورد توجه شورا و شهرداری قرار گیرد.

امین صادقی همچنین با اشاره به موضوع حسابرسی شهرداری سیرجان خاطرنشان کرد: طبق بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی شهر، حسابرسی سال ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شهرداری سیرجان و سازمان‌های تابعه توسط کمیسیون بودجه شورا از طریق فراخوان عمومی به موسسات و شرکت‌های واجد شرایط دارای مجوز از جامعه حسابداران رسمی کشور واگذار خواهد شد و واجدین شرایط می‌توانند رزومه کاری و هزینه حسابرسی سه سال مذکور را تا روز چهارشنبه هفته جاری (10 خرداد) به دبیرخانه شورای اسلامی شهر سیرجان ارسال کنند.

در ادامه همچنین حجت کاظمی رییس کمیسیون فرهنگی شورا به ارایه گزارشی از روند برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر علی صادقی که در ۲۳ خرداد برگزار می‌شود، پرداخت.

گفتنی است در این نشست موضوعاتی همچون سومین رویداد ملی عصر امید با هدف ارایه آخرین دستاوردهای دانش بنیان و برگزاری نمایشگاه و نشست‌های تخصصی و غرفه شهرداری در این نمایشگاه و نشست با مدیران شرکت‌های دانش بنیان و نیز بررسی نامه‌های وارده به شورا مطرح و مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

Template Design:Dima Group