01 ارديبهشت 1403

رییس شورای اسلامی شهر سیرجان گفت: نقش و جایگاه مدیریت مشارکتی در توسعه و عمران شهری از اهمیت بالایی برخوردار است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر سیرجان، نشست کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سیرجان با موضوع بررسی راهکارهای همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد و شهرداری و شورای شهر و انعقاد تفاهمنامه همکاری با حضور رییس شورای شهر، رییس و اعضای کمیسیون عمران شورا، معاون فنی و زیربنایی شهرداری سیرجان و رییس دانشگاه آزاد پردیس برگزار شد.

در این نشست رییس شورای شهر سیرجان با اشاره به اهمیت تقویت ارتباط دانشگاه با شورا و شهرداری تصریح کرد: مجموعه شورا و شهرداری سیرجان از ظرفیت‌های گسترده دانشگاه در کلیه مسایل شهری استقبال می‌کند که در این رابطه تفاهمنامه همکاری منعقد شود.

حسن خدامی پور همکاری دانشگاه‌ها و مدیریت شهری را زمینه ساز توسعه پایدار شهری دانست و افزود: همکاری دانشگاه‌ها و مدیریت شهری از جمله عوامل مهم در توسعه پایدار شهری است و می‌تواند نقش مهمی در زمینه عمران و آبادانی شهر ایفا کند.

در ادامه مصطفی اسفندیارپور رییس کمیسیون عمران شورای شهر سیرجان با تاکید بر لزوم توسعه و عمران شهری به صورت علمی و عملی با همکاری ادارات و نهادها گفت: با توجه به ظرفیت‌های گسترده دانشگاه آزاد سیرجان و توانمندی اعضای هیات علمی دانشگاه در پژوهش و ارایه راهکار معضلات شهری، برخی ظرفیت‌های مشترک تخصصی در زمینه‌های صنعتی و اجتماعی می‌تواند با استفاده از فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه در شورا و شهرداری انجام شود.

وی با بیان اینکه امروزه ارتباط دانشگاه‌ها با مدیریت شهری مقوله‌ای کارآمد است که می‌تواند نقش بسزایی در مسیر توسعه ایفا کند، گفت: در پروژه‌های عمرانی شهرداری می‌توان از ظرفیت گروه مهندسی عمران استفاده کرد.

در این نشست همچنین امیررضا بازرگان رییس دانشگاه آزاد پردیس به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص چگونگی روند همکاری با شورا و شهرداری به ارایه توضیحاتی پرداخت.

وی اقدامات شهرداری و شورا در تمامی بخش‌ها از زمان مدیریت جدید شهری را قابل لمس و مشاهده دانست و ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری شورا و شهرداری با دانشگاه آزاد، تصریح کرد.

مصمم هستیم تا فرآیند همکاری در بخش‌های آموزش، پژوهش و فناوری با شورا و شهرداری را ارتقا دهیم و دانشگاه‌ را به همین سمت سوق دهیم.

در این نشست مقرر گردید تفاهمنامه همکاری با موضوع ارایه خدمات عمرانی از سوی شهرداری و ارایه خدمات علمی و فرهنگی از سوی دانشگاه در صورت تصویب شورای شهر و تایید کمیته انطباق فرمانداری اجرایی و منعقد شود.

 

Template Design:Dima Group