05 ارديبهشت 1403

نایب رییس شورای شهر سیرجان گفت: شورای شهر یک نهاد مدنی و خدمتگزار مردم بعنوان حلقه ارتباطی بین مردم و مسوولین است و خدمت صادقانه و بدون منت به مردم باید بیش از پیش در دستور کار مجموعه شهرداری و شورا باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر سیرجان، امین صادقی در نشست علنی صبح دیروز که با حضور اعضای شورا، معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سیرجان و مسوول املاک شهرداری سیرجان برگزار شد، با اشاره به اینکه شوراها جایگاه رفیع و مهمی دارند و باید با محوریت دانش و همدلی با تکیه بر توانایی علمی و عملی مدیران، شهری آباد با نشاط اجتماعی و سلامت روانی داشته باشیم، افزود: توسعه و آبادانی هر شهر به مشاركت همه‌جانبه مردم بستگی دارد و شورا به عنوان نهاد مدنی و رابط بين مدیران و مردم، برای تحقق برنامه‌ها نقش كلانی دارد و از این رو همکاری شورا و شهرداری در توسعه شهری بیش از پیش استمرار دارد.

وی با اشاره به اینکه هنوز برای پروژه‌های در دستور کار شهرداری پیمانکاری معرفی و انتخاب نشده است، یادآور شد: موضوعاتی همچون عدم انتخاب پیمانکار برای اقدامات و پروژه‌های شهرداری در سال جدید، حسابرسی مالی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و تحقق بودجه سال ۱۴۰۲ بر اساس برنامه‌ریزی و با در نظر گرفتن و توجه به درآمدهای پایدار در دستور کار شورا قرار دارد.

در ادامه حمزه صادقی دیگر عضو شورای شهر گفت: متاسفانه در بحث بیماری‌ها، سیرجان بعضا بدلیل آلودگی هوا در منطقه گل‌گهر بیشترین آلودگی زیست محیطی و نوع بیماری را دارد که باید مدیران شرکتهای معدنی مستقر در گل‌گهر در این رابطه همکاری کنند و راهکار بیاندیشند.

حجت کاظمی دیگر عضو شورا نیز در این نشست با اشاره به برگزاری آیین گرامیداشت زادروز دکتر صادقی، به ارایه توضیحاتی در خصوص روند برگزاری این مراسم پرداخت.

همچنین اعظم جوانلری دیگر عضو شورای شهر، به بیان موضوعاتی همچون سهم سرانه حاصل از ماده صد شهرداری، تعرفه‌های سهم سرانه و بازدید و جانمایی پارک بانوان شماره دو پرداخت و این موضوعات را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی افزود: با توجه به کمبود امکانات و تجهیزات در بیمارستان‌های سیرجان و پزشکی قانونی در خصوص نگهداری اموات، شهرداری سیرجان با پیگیری شورای شهر در راستای ارایه خدمات مطلوب به شهروندان، روند نصب و راه‌اندازی سردخانه در بهشت رضا(ع) را در دستور کار قرار داد که بزودی و پس از تکمیل سردخانه، مورد استفاده خانواده‌های متوفی قرار خواهد گرفت.

مصطفی اسفندیارپور دیگر عضو شورا نیز با تاکید بر تسریع در روند فعالیت‌های عمرانی شهرداری افزود: در راستای آگاهی بخشی به مردم در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه‌های در دستور کار شهرداری و شورا روند اطلاع رسانی باید بیشتر شود.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های عمرانی باید سرعت بیشتری پیدا کند و در مناطق مختلف با توسعه متوازن در بخش‌هایی همچون بدرآباد، میرزارضا، آباده و مکی‌آباد انجام شود.

وحید جوان دیگر عضو شورا همچنین به ارایه توضیحات و بررسی موضوعاتی همچون بیمه تامین اجتماعی، بازدید از پروژه‌های عمرانی و رفع مشکلات باشگاه پرداخت.

در ادامه این نشست مهدی بهرامی معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سیرجان در پاسخ به سوالات و مباحث مطرح شده از سوی اعضای شورای شهر افزود: موضوع ساختمان جهان فولاد بر اساس قانون در دستور کار شهرداری قرار دارد و روند آن در حال پیگیری است؛ همچنین در بحث تکدی‌گری این موضوع در دستور کار شهرداری قرار دارد و طی روزهای اخیر تعدادی از آنها در برخی مسیرها و معابر اصلی سطح شهر جمع آوری و اتباع بیگانه طرد شده و تعدادی از آنها تحویل بهزیستی و چند نفر دیگر به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

گفتنی است در پایان این نشست برخی نامه‌های وارده مطرح و پس از بحث و بررسی، در رابطه با این نامه‌ها تصمیم‌گیری شد.

 

Template Design:Dima Group