29 ارديبهشت 1403

آیین افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و سوغات سیرجان بمناسبت فرا رسیدن نوروز و آغاز سال نو در آغازین روز سال جدید برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر سیرجان، این مراسم با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سیرجان، رییس شورای شهر سیرجان، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سیرجان، عضو هیئت مدیره و معاون توسعه و مدیریت سرمایه انسانی شرکت سنگ آهن گهرزمین و جمعی از مدیران شهری و هنرمندان در گذر گلیم برگزار و از غرفه‌های مستقر در این نمایشگاه بازدید شد.

رییس شورای شهر سیرجان در آیین افتتاح این نمایشگاه ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه شهرداری و شورا، فرمانداری، شرکت گهر زمین و اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سیرجان در برپایی این نمایشگاه با هدف استقبال از مسافران نوروزی، گفت: تحقق بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری سیرجان با همت و تلاش شورای شهر، شهرداری و همکاری فرمانداری و اداره دارایی، نقطه عطفی برای تحقق اهداف کلی برنامه‌ریزی شده شورا و شهرداری است.

حسن خدامی پور با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سیرجان در حوزه رسانه، فرهنگ، ورزش، صنعت و معدن، حمل و نقل و تجارت افزود: سیرجان شهری جهانی است که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قابل توجهی در کنار هم دارد که می‌تواند سرمایه‌گذاران بسیاری را جذب کند و کمتر شهری مانند سیرجان می‌توان پیدا کرد؛ ضمن اینکه برگزاری نمایشگاه‌های مختلف می‌تواند تاثیر بسزایی در معرفی سیرجان و جذب سرمایه‌گذار برای شهرداری داشته باشد.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه وجود بالغ بر ۸ هزار کامیون و تریلر در سیرجان از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند ظرفیت بزرگی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مرتبط حمل و نقل باشد و در مجموع معرفی سیرجان و ظرفیت‌های بی‌بدیل و گسترده آن می‌تواند اتفاقات خوبی را برای پیشرفت و توسعه شهری سیرجان رقم بزند.

حسن خدامی پور یادآور شد: شهرداری سیرجان در استقبال از نوروز در حوزه سیما، منظر و فضای سبز شهری اکنون ۷۵درصد از فضای سبزی که امکان بهره‌برداری نداشت، در اختیار مسافران و مردم قرار گرفت که نمونه بارز آن می‌توان به فضای سبز حاشیه بلوار شهید زندی نیا، توسعه باغ ایرانی، راه‌اندازی چند گذر بنام گذرگلیم، گذر خانواده، گذر شهروند و گذر غذا اشاره کرد؛ ضمن اینکه در بحث پسماند و تنظیف معابر شهری نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

در این آیین همچنین فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: به واقع شهرستان سیرجان شهری جهانی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری در تمامی بخش‌ها از جمله حوزه فرهنگی و گردشگری و اقتصادی است که مدیران شهری سیرجان با همدلی و وفاق توانسته‌اند پتانسیل‌های این شهر را آنگونه که شایسته است معرفی کنند.

وی تصریح کرد: سیرجان بعنوان دومین شهر بزرگ استان کرمان، همه ساله در ایام نوروز میزبان خوبی برای مسافران از سراسر کشور است.

گفتنی است نمایشگاه صنایع دستی و سوغات سیرجان توسط شورای شهر و شهرداری سیرجان و با همکاری شرکت سنگ آهن گهرزمین، فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان و اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همزمان با فرا رسیدن سال نو و بهار طبیعت برپا و در ایام نوروز میزبان عموم شهروندان و مسافران نوروزی است.

Template Design:Dima Group