29 ارديبهشت 1403

رییس شورای شهر سیرجان بر لزوم اهمیت مناسب‌سازی فضای شهری و توجه به این مقوله برای سالمندان و معلولان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر سیرجان، روند بررسی و رسیدگی به مسایل و مشکلات معلولان در خصوص مناسب‌سازی معابر شهری، صبح دیروز با حضور رییس شورای شهر، رییس کمیسیون خدمات شهری و کمیسیون فرهنگی شورای شهر، شهردار سیرجان و معاون شهرسازی شهرداری، رییس اداره بهزیستی، مسوول کمیته مناسب‌سازی معابر شهرداری سیرجان و جمعی از معلولان طی بازدید از برخی معابر شهری پیگیری شد.

رییس شورای شهر سیرجان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته نسبت به مناسب سازی برخی فضاهای اداری و شهری برای نقش‌آفرینی سالمندان و معلولان اقداماتی توسط شهرداری سیرجان انجام شده، افزود: مناسب‌سازی فضای یک شهر نه تنها برای استفاده معلولان، بلکه باید برای استفاده سالمندان و بیماران حرکتی باشد.

وی با بیان اینکه ورودی برخی ادارات و معابر عمومی شهرستان برای سالمندان مناسب سازی نشده است، تصریح کرد: بر اساس قانون، همه دستگاه‌ها ملزم به رعایت حقوق معلولان هستند و هر ساختمانی که احداث شود، باید برای تردد معلولان مناسب‌سازی شود.

در این بازدید همچنین شهردار سیرجان، رییس کمیسیون خدمات شهری و رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سیرجان به بیان موضوعات و ارایه نقطه نظرات خود در خصوص چگونگی روند مناسب‌سازی معابر شهری ویژه معلولان پرداختند.

گفتنی است در این مراسم مهدیه آباده از معلولان فعال حوزه ورزش، طی حکمی از سوی حسن خدامی رییس شورای شهر سیرجان، به عنوان مشاور کمیسیون فرهنگی و ورزشی در امور بانوان و ورزش معلولین منصوب شد.

 

Template Design:Dima Group