30 ارديبهشت 1403

نشست کمیسیون حفاری فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان با محوریت رسیدگی به روند حفاری ادارات و نهادهای خدمت‌رسان (آب، برق، گاز و مخابرات، مجری پروژه فاضلاب) با حضور سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان، رییس و اعضای شورای شهر سیرجان، شهردار سیرجان و جمعی از مسوولان ادارات و نهادهای خدمت‌رسان شهری در فرمانداری سیرجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر سیرجان، در این نشست سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه اعضای شورا و مدیران شهرداری باید از تجربیات خود برای توسعه شهری استفاده کنند، افزود: با توجه به اهمیت جایگاه شورا در جامعه بعنوان نمایندگان مردم در یک مجلس محلی، انتظارات و کارهای زیادی باید انجام دهند تا بتوانند پیگیر رفع مشکلات مردم باشند.

علی یعقوبی پور با حمایت از روند فعالیت‌های شورا و شهرداری، بیان کرد: شورای شهر و شهرداری بعنوان محور اصلی مدیریت شهری باید در راستای توسعه شهری گام بردارند؛ چرا که اعضای شورا منتخبان مردم هستند و در همین راستا نهادهای خدمات‌رسان باید در انجام فرایند کارها همچون حفاری مسیرهای سطح شهر، با آنها هماهنگی لازم را انجام دهند؛ چرا که در صورت ایجاد مشکلات، مردم از شورا انتظار بررسی و پیگیری رفع مشکل را دارند و رضایت شهروندان جز با هماهنگی بیشتر با آنها محقق نمی‌شود.

وی شورا و شهرداری را مدیریت واحد شهری برشمرد و یادآور شد: لازمه توسعه شهری ارایه برنامه زمانبندی کوتاه‌مدت و بلندمدت است و باید مسیر فعالیت‌ها همواره روشن باشد و تمام کارها طبق برنامه انجام شود و اکنون موضوع حفاری خیابان‌ها یکی از مهمترین مسایل و مشکلات است که در این رابطه تمام نهادهای خدمت‌رسان همچون آب، برق، گاز، مخابرات و مجری پروژه فاضلاب شهری باید برای حفاری از قبل هماهنگی و اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان گفت: تمام ادارات و نهادهای خدمت‌رسان موظفند به منظور ارایه خدمات مطلوب، طی دو ماه آینده برنامه سازمانی خود را برای ۵ سال آینده به عنوان سند چشم‌انداز ۵ ساله به فرمانداری ارایه دهند.

در ادامه این نشست رییس شورای شهر سیرجان با بیان اینکه حفاری معابر توسط نهادهای خدمت‌رسان باید طبق برنامه زمانبندی از پیش تعیین شده باشد، گفت: متاسفانه ضعف عملکرد در ترمیم حفاری از سوی برخی ادارات مشکلاتی را بوجود آورده که این سوءمدیریت نارضایتی شهروندان را بهمراه داشته و ما در شورای شهر بعنوان نمایندگان مردم باید ضمن رسیدگی به این مسایل، پیگیر رفع آنها باشیم.

حسن خدامی افزود: شورای شهر و شهرداری در راستای رسیدگی و رفع مشکلات و نیز افزایش رضایتمندی مردم، تا زمان پایان حفاری در یک مسیر، مجوز حفاری در معابر و خیابان‌هایی که عمر آسفالت آن کمتر از ۵ سال باشد را تحت هیچ شرایطی صادر نمی‌کند، مگر اینکه نهاد مربوطه نسبت به آسفالت کامل تمام مسیر متعهد شود.

 

گفتنی است در این نشست شهردار سیرجان، معاون عمرانی فرمانداری، مدیر اداره آب و فاضلاب، مدیرعامل شرکت کاریز (مجری طرح فاضلاب شهری) و جمعی از مدیران شهری در خصوص فرایند انجام فعالیت‌ها به بیان توضیح و نقطه نظرات خود پرداختند.

 


Template Design:Dima Group