طرح ضربتی پاکسازی معابر و محلات سطح شهر سیرجان از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری و معاونت خدمات شهر در حال اجرا می باشد.


به گزارش واحد خبر و امور رسانه مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان، علی رضایی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سیرجان گفت: در راستای خدمت رسانی مطلوب تر به شهروندان فهیم شهر سیرجان، از سازمان مدیریت پسماند شهرداری طرح ضربتی پاکسازی معابر و محلات در نقاط مختلف سطح شهر در حال اجرا می باشد.


رضایی خاطر نشان کرد: در این طرح کارگران حوزه خدمات شهر بصورت گروهی در محلات حاضر و نسبت به پاکسازی و نظافت آن اقدام می نمایند.شایان ذکر است این طرح همه روزه پس از اتمام کارهای روزمره کارگران زحمتکش خدمات شهر در مناطق اجرا می شود.


وی افزود:در راستای اجرای طرح خدمات محله ای و پاکسازی مناطق مختلف، پاکسازی معابر محلات صورت گرفت.


وی ادامه داد: در این طرح که توسط نیروهای خدمات شهری صورت می گیرد، رفت و روب و نخاله برداری از محلات مدنظر قرار گرفته است، در همین راستا 500 سرویس نخاله از شهرک سمنگان و 100 سرویس نخاله از شهرک ثارالله بارگیری شده است.


علی رضایی، در خصوص طرح ضربتی خدمات محله ای گفت: یکی از سیاست های شهرداری رسیدگی به معابر از نظر خدمات شهری و نظافت اساسی است، از زمان شروع این طرح تا به امروز شهرک ثارالله، شهرک امام رضا(ع)، شهرک سمنگان، شهرک سی بی جی و بهشت زهرا انجام شده و بقیه محلات سطح شهر هم طبق اولویت بندی در دستور کار این سازمان خدماتی می باشد.


مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری در پایان گفت: خروج از محرومیت و تحقق توسعه در مناطق کم برخوردار بدون همت و خواست شهروندان و ساکنان این مناطق امکانپذیر نیست.
محمد رضا رفعتی معاون اجرایی خدمات شهری در این خصوص می گوید: انباشت روز افزون زباله ها و نخاله هاي ساختماني از جمله مناظر نازيبايي است كه به دنبال ساخت و سازهاي اخير چشم انداز شهر را تحت تأثير قرار داده و به مشكلي براي شهروندان تبديل شده است.
اين مشكل در حاشيه شهر و شهرك هاي تازه بنيان و كمربندي شهر هم براي مردم و هم مديريت شهري چالش برانگيز شده است.


محمد رضا رفعتی افزود: متاسفانه مردم در ساخت و سازها نسبت به جمع‌آوری و حمل نخاله‌های ساختمانی بی‌توجه هستند که بایستی همکاری دو سویه صورت پذیرد.


وي با بيان اين كه داشتن پیاده روهای هموار و بدون سدمعبر حق یکایک شهروندان بوده است خاطرنشان كرد: شهرداری سیرجان که پیشتاز و پیشگام در عرصه خدمات رسانی به مردم می باشد تحت هیچ عنوان اجازه نخواهد داد عده ای معدود از اشخاص متخلف برای سایر شهروندان مشکل ایجاد کرده و حقوق سایر شهروندان را نادیده بگیرند.


رفعتی در پايان از شهروندان خواست همچون گذشته همکاری لازم را با این مدیریت داشته باشند تا با همكاري يكديگر هر روز بیش از پیش در ساختن شهری آباد و تمیز موفق باشیم.
گفتني است؛ شماره تلفن 137 نیز آماده دریافت گزارشات شهروندان در این خصوص می باشد.