معاون فني و شهرسازي شهرداري سيرجان در حاشيه بازديد از تقاطع‌هاي غيرهمسطح و طرح‌هاي عمراني دو كلانشهر تبريز و اروميه گفت: توسعه و انتقال تجارب بين شهرداري‌ها و شناسايي و رفع موانع در خصوص اجرا و تحقق پروژه‌هاي شهرداري بايد دغدغه همه مديران شهرداري‌ها باشد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي شهرداري و شوراي اسلامي شهر سيرجان، حسن زيدآبادي طی بازدید به همراه مدیران حوزه معاونت‌هاي فني، شهرسازي، برنامه‌ريزي و مدیران شهرداري‌های تبریز و ارومیه، طرح توسعه و اجرای پروژه‌ها بر پايه مطالعات راهبردي با تاكيد بر نگاه اجرايي و عملیاتی را از نيازهاي مهم و حياتي شهرداري‌ها دانست.

وی گفت: با توجه به تدوین سندهای چشم‌انداز و برنامه‌های میان مدت توسعه شهری در این کلانشهرها به صورت موفق و شروع به کار این مهم در سیرجان می‌توان گفت که همکاری‌ شهرداری‌ها در موضوعات مختلف و مهم می‌تواند زمینه‌ساز انتقال تجارب و شناسایی و رفع موانع در تحقق شهر پایدار باشد. 

معاون فني و شهرسازي شهرداري سيرجان با بیان اینکه اروميه با 800هزار نفر جمعيت بودجه‌ای بالغ بر 1600ميليارد تومان دارد يعني تقريبا سرانه هر شهروند دو ميليون تومان است ولی متاسفانه در شهر سيرجان سرانه هر شهروند 300هزار تومان است، خواستار توجه جدي شهروندان سیرجانی به پرداخت عوارض  شهرداری شد كه پرداخت عوارض نوسازي و خدماتي از مهمترين درآمدهاي كلان شهرهای تبريز و اروميه است.

 

همچنین در دیدار با مدير برنامه راهبردي شهرداري تبريز و اروميه، رحمان عباسلو مسوول برنامه راهبردي شهرداري سيرجان گفت: با توجه با انتخاب سيرجان به عنوان شهر پايلوت استان کرمان در تدوين سند چشم انداز و برنامه‌هاي راهبردي و استراتژي شهری، تصميم داريم ضمن دريافت تجربيات از شهرهاي موفق در تحقق اين مهم توسعه شهري سيرجان در ابعاد مختلف ديده شود.

امین زند سخنگوی شهردار سیرجان نیز در این دیدار گفت: با بررسي ساختاری طرح‌ها و پروژه‌هاي شهرهاي موفق نتیجه می‌گیریم توسعه همدلي و وحدت پایدار بين مسوولين، پرداخت عوارض شهرداري، توسعه ثبات پذيري، تدوين سندهاي چشم انداز و برنامه‌هاي راهبردي (استراتژي)، افزایش حس تعهد و دلسوزي همه مسوولين و شهروندان رمز شهرهاي ایده‌آل است و از مهمترين درآمدهاي پايدار شهرداري‌هاي كلان در كشور پرداخت عوارض شهرداري است.

معاونین و مدیران دو کلانشهر تبریز و ارومیه با مهم برشمردن جایگاه خاص سیرجان در کشور از لحاظ اقتصادی و ارتباطی، با اشاره به پیشینه، تمدن و ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و صنعتی شهرهای تبریز و ارومیه آمادگی خود را برای انتقال تجربیات اداره شهر، در حوزه‌های مختلف عمران و شهرسازی، خدمات، حمل‌ و‌ نقل، فرهنگی، فناوری اطلاعات و ارتباطات به شهرداری سیرجان اعلام کردند.