خاموشی پارک‌های سطح شهر مورد اعتراض بسیاری از شهروندان است اما حالا با نگاه ویژه شهرداری بعد از چندین سال خاموشی در پارک‌ها و فضای سبز محله‌ها، تعدادی از آن‌ها روشن شده‌ و بخشی نیز تا پایان سال روشن می‌شود. به گزارش واحد ارتباطات شهرداری سیرجان، رسول پورمهدی در این‌باره گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سیرجان برحسب وظیفه، یک‌سری پارک‌های محله‌ای را روشن کرده و تعدادی از پارک‌ها نیز طبق زمان‌بندی طی یکی‌دو‌ هفته‌ی آینده روشن خواهد شد. کار عقب‌مانده در این زمینه زیاد است و به‌زودی روشنایی پارک‌ها را سر و سامان می یابد و تا پایان سال بیش از ۸۰ درصد این پارک‌ها روشن خواهد شد.

وی دلیل خاموشی پارک‌های شهر را بحث بودجه و مهم‌ترین علت را بحث سرقت از پارک‌ها عنوان کرد و ادامه داد: سرقت و تخریب در پارک‌ها بسیار زیاد است. گاها کابل‌های روشنایی یک پارک در طول یک ماه، سه بار به سرقت رفته است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سیرجان، از روشنایی پارک فردوسی(۱۷ شهریور)، پارک یاسمن واقع در خیابان وحید و پارک مسافر با هزینه‌ای بالغ بر بیش از ۱۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: این سه پارک بعد از چند سال خاموشی، در قالب معاملات عمده در سامانه شهرداری گذاشته شده‌اند و بعد از انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی روشنایی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: اجرای روشنایی در پارک‌های محله‌ای توسط واحد تاسیسات سازمان سیما، منظر و فضای سبز صورت گرفته اما این سه پارک اصلی جزو معاملات عمده محسوب می‌شود و از طریق بخش خصوصی و پیمانکار انجام خواهد شد.

پورمهدی تصریح کرد: براساس دو آیتم برای روشنایی پارک‌ها اقدام می‌کنیم؛ نیازسنجی منطقه‌ای، بافت جمعیتی و دیگری پیام‌های مردمی که از سامانه ۱۳۷ به سازمان می‌رسد. سعی کردیم چهار نقطه شهر را کاملا پوشش دهیم و خدمات ارائه شده مختص یک منطقه‌ی خاص نباشد.
به گفته‌ی وی؛ سیستم روشنایی پارک‌ها، سیستم کم‌مصرف(LED) و مطابق با استانداردهای روز کشور است.