امين زند سخنگوي شهردار سيرجان در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان گفت: مديريت شهري در دو سال اخير اقدامات موثر و بسيار خوبي در زمينه هدايت آب‌هاي سطحي رخ داده است.

زند ادامه داد: در گذشته با كمتر از ٢٠ ميليمتر بارندگي در اكثر نقاط شهر آبگرفتگي بسيار زيادي داشتيم ولي با اقدامات شهرداري در خصوص احداث چندين كيلومتر كانال هدايت آب‌هاي سطحي، طی دو سال اخير ميزان آبگرفتگي‌ها كاهش محسوسي يافته و با اجرا فازهاي بعدي اين طرح زيربنايي انشاا... در آينده شاهد رسيدن به وضعيت مطلوبي باشيم.

عضو شوراي عالي برنامه‌ريزي شهرداري سیرجان با اشاره به كاهش جدي آب گرفتگي در خيابان‌هاي بهسازي شده عنوان كرد: بهسازي معابر و انهار و كانال‌ها، آسفالت معابر و همچنين لايروبي سطح شهر نيز از اقدامات ديگر در زمينه مهار آب‌هاي سطحي بوده كه در دو سال اخير به طور مستمر و با جديت انجام شده است. 

وي در پاسخ به آب گرفتگي محياشهر گفت: انشاا... در سال آينده طرح هدايت آب‌هاي سطحي در محياشهر نيز اجرا شده و مشكلات آن منطقه هم حل مي‌شود. 

زند ادامه داد: در بسياري از نقاط شهر و معابر آب گرفتگي وجود دارد كه با توجه به شروع اجراي پروژه فاضلاب شهري سيرجان و جلوگيري از دوباره كاري، ادامه پروژه آسفالت خيابان‌ها متوقف شده و با توجه به بارندگي‌هاي چند روز اخير، ستاد بحران شهرداري تشكيل شده و به صورت شبانه روزي جهت حل موانع و مشكلات احتمالي و آب گرفتگي‌هاي سطح شهر فعاليت مي‌كند.