باند دوم و دور برگردان غیرهمسطح پل شهید کرم فتحی زاده صبح دیروز با حضور مسوولین کشوری، استانی و شهری، با اعتباری بیش از 50میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان، باند اول پل شهید کرم فتحی‌زاده در سال 67 توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران احداث شد و با توجه به عبور کمربندی از روی این پل و دوطرفه بودن آن، تلفات جانی بسیاری طی 28 سال گذشته سالانه به طور میانگین 3 کشته و 5 زخمی به دلیل عبور دوطرفه این پل در اثر حوادث و سوانح رانندگی به وقوع پیوست و عملیات احداث باند دوم پل شهید کرم فتحی‌زاده در خردادماه سال 94 توسط شهرداری سیرجان و با همکاری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آغاز و پس از گذشت 14ماه در هفته دولت در شهریورماه 95 به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم محمد پورفخری مدیرکل راه‌آهن استان هرمزگان، شهر سیرجان را محور ترانزیتی شمال به جنوب کشور خواند و گفت: باند دوم پل شهید کرم فتحی‌زاده که از آن بعنوان تقاطع راه آهن شهری که بصورت روگذر و زیرگذر با احداث دال بتنی یاد می‌کنیم، با مشارکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد و طی یکماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی مشارکت در این دو پروژه را جزو محدود پروژه‌های راه‌آهن برشمرد و افزود: طبق گزارشات بعمل آمده با توجه به اینکه این مسیر سالانه 8 کشته و زخمی ناشی از حوادث رانندگی بر جای می‌گذاشت، احداث اینگونه طرح‌ها خدمت شایسته‌ای در راستای تکریم شهروندان و هموطنان عزیز خواهد بود که امیدواریم مسوولین بتوانند خدمات بیشتری را به مردم ارایه دهند.

مدیرکل راه‌آهن استان هرمزگان زمان و نحوه اجرای این طرح را مهم برشمرد و افزود: بنده انتظار نداشتم که این پروژه سنگین و مهم طی 14ماه احداث شود و باید گفت تلاش مجموعه شهرداری و پیمانکاران طی 14ماه برای افتتاح پل شهید کرم فتحی زاده بسیار ارزشمند و ستودنی است.

همچنین حسن زیدآبادی معاون فنی و شهرسازی شهرداری سیرجان ضمن تقدیر از عواملی که در احداث این پروژه شرکت داشتند، در خصوص مشخصات فنی باند دوم پل شهید کرم فتحی‌زاده گفت: طول مسیر 1035 متر، طول عرشه پل 60 متر، عرض عرشه پل 40/13 متر، طول دور برگردان غیرهمسطح 767 متر، خاکریزی 98400 مترمکعب، خاکبرداری شامل نخاله برداری و پی‌کنی 14550 مترمکعب، بتن ریزی 2350 مترمکعب، آرماتوربندی 252116 کیلوگرم، آسفالت 214000 مترمربع سانتی متر (4900 تن)، وزن گاردیل و هندریل 5/54 تن، قالب بندی فلزی 3410 مترمربع، تعداد باکس‌های بتنی پیش ساخته 5/6 متری 28 عدد، تعداد تیرهای بتنی پیش ساخته 20 متری 16 عدد و تعداد شمع‌های بتنی به قطر2/1 متر 16 عدد با عمق هر شمع 28متری توسط حوزه معاونت فنی و شهرسازی شهرداری سیرجان احداث شد.

در ادامه شهردار سیرجان نیز بیان کرد: احداث پل شهید کرم فتحی زاده یکی از پروژه‌های 20گانه‌ی شهرداری در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بوده، که با توجه به گذشت 28 سال از ساخت این پل که شاهد حوادث تلخ رانندگی و جان باختن شهروندان و دیگر هموطنان بودیم، دو بانده کردن این پل را در اولویت فعالیت‌های عمرانی شهرداری قرار دادیم.

داود قاسمی نژاد افزود: احداث این پروژه در زمان کوتاه، علاوه بر اجرای پل اصلی شامل دوربرگردان غیرهمسطح نیز بوده است که برای اولین بار در کشور صورت گرفت و باتوجه به استفاده از این حجم عملیات خاکی، ضمن ایمن سازی تردد در این مسیر، گامی در جهت اقتصاد مقاومتی برداشته شد.

وی ضمن قدردانی از عوامل اجرایی این پروژه، از اعضای شورای اسلامی شهر سیرجان، نماینده خدوم مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص اتمام این پروژه تشکر کرد.