نخستین گرانی در هزینه‌های کامیون داری در سال ۱۴۰۳ در افزایش هزینه نوسازی خودروهای رانندگان کامیون رقم خورده است. 

پیامد اصلی این امر ، گران شدن گواهی اسقاط کامیون است که به صورت مستقیم بر هزینه‌های نوسازی کامیون‌های فرسوده تاثیر خواهد گذاشت. به عنوان مولل از این پس بک دستگاه کامیون داف وارداتی به ارزش گمرکی ۵۰ هزار یورو ، تعداد گواهی اسقاط ۸ و برای یک دستگاه کامیون وولو اف اچ نیوفیس به ارزش گمرکی بالای ۸۰ هزار یورو ، تعداد برگ اسقاط لازم ۱۲ برگ خواهد بود. ضمنا طبق جدول منتشر شده در ابلاغیه مذکور ، تعیین تعداد برگ گواهی اسقاط کامیون لازم برای واردات کامیون ، به سن کامیون‌های وارداتی نیز بستگی خواهد داشت. در ادامه این گزارش آمده است ؛ با تصویب این مصوبه در هیات دولت و ابلاغ آن به مراجع قانونی مثل گمرک ، قیمت گواهی اسقاط کامیون افزایش نیافته است و فقط تعداد گواهی ‌های لازم برای واردات کامیون افزایش یافته است. به این معنی که تا پایان سال ۱۴۰۲ به ازای هر کامیون وارداتی که درخواست پلاک ملی را داشت ۸ گپاهی اسقاط باید پرداخت می‌شد. توضیح این که ، با احتیاب مبلغ هر گواهی اسقاط کامیون وارداتی با قیمت ۵۵ میلیون تومان مبلغ لازم برای گواهی اسقاط کامیون های وارداتی ۴۴۰ میلیون تومان تمام می‌شد که معمولا شرکت‌های وارد کننده ۹ درصد مالیات ارزش افزوده را نیز از رانندگان کامیون دریافت می‌کردند که به این ترتیب مبلغ ۴۴۰ میلیون تا ۴۸۰ میلیون افزایش می‌یافت. با مصوبه جدید ، اگر تعداد گواهی اسقاط برای پلاک افزایش یابد با احتساب ۱۲ برگ اسقاط برای پلاک شدن هر کامیون وارداتی ۶۶۰ میلیون تومان لازم است که نشان از افزایش ۱۲۰ میلیون تومانی را دارد که اگر مالیات نیز برا آن افزوده شود این مبلغ به ۷۱۰ الی ۷۲۰ میلیون تومان نیز خواهد رسید.