مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سیرجان گفت: جمع‌آوری نخاله‌ها و ضایعات ساختمانی باید به صورت استاندارد و برپایه ضوابط صحیح انجام گیرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان، علی رضایی با اشاره به انتقال متوسط ۳۰۰ تن نخاله ساختمانی به‌طور روزانه از سطح شهر، اظهار کرد: اجتناب از تولید، کاهش، تفکیک و جداسازی پسماند‌های ساختمانی جزو مراحل مدیریت پسماند است. لازمه‌ی ساخت‌و‌سازها و تخریب‌ها توسط بخش خصوصی، مجوز شهرداری‌ست و جمع‌آوری ضایعات ساختمانی نیازمند مدیریت جدی در شهرداری و بر پایه استاندارد صحیح می‌باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سیرجان ادامه داد: متاسفانه بعضی شهروندان و کامیون‌ها به‌طور غیر اصولی مبادرت به تخلیه ضایعات در اطراف شهر می‌كنند. در طرح ساماندهی، ماشین‌آلات حمل نخاله‌های ساختمانی و عمرانی و کلیه دستگاه‌هایی که در نظر دارند در سطح شهر فعالیت نمایند، ملزم به نصب برچسب و آرم و همچنین GPS بر روی دستگاه خود می‌باشند. در غیر این صورت از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری به‌عمل خواهد آمد.

وي با اشاره به هماهنگی بین پلیس راهور، شهرداری و دادستانی، از توقف خودروهایی که به طور غیر مجاز اقدام به جمع‌آوری ضایعات کنند، خبر داد و افزود: به منظور شناسایی و ساماندهی بایستی مالکان دستگاه‌های کامیون، تراکتور، لودر و بیل مکانیکی جهت صدور مجوز فعالیت تا تاریخ ۱۵ خردادماه به سازمان مدیریت پسماند واقع در بلوار شهید زندی‌نیا مراجعه کنند. لازم به ذکر است پس از تاریخ یاده‌شده کامیون‌های بدون مجوز حق جمع‌آوری نخاله ساختمانی را ندارند و از تردد آنها در سطح شهر جلوگیری می‌شود.