با همکاری شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان؛ افزایش ارتقای فرهنگ عمومی شهرستان رقم خواهد خورد

شهردار سیرجان و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک نشست صمیمی پیرامون مسائل فرهنگی و هنری شهرستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار دکتر علی‌اکبر کریمی‌پور، گوشه‌ای از فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی شهرداری سیرجان را در سال 1401 یادآور شد و از ادامه‌ و گسترش این فعالیت‌ها در سال جاری خبر داد. وی با تاکید بر بالابردن فرهنگ عمومی شهروندان، گفت: 800 میلیارد ریال از بودجه سال 1402 شهرداری سیرجان به مسائل فرهنگی شهر اختصاص دارد و اجرای این برنامه‌ها گام موثری در توسعه‌ی فرهنگ عمومی شهر به شمار می‌رود. در همین راستا شهردار سیرجان، نوید راه‌اندازی فرهنگسرای دیگری توسط شهرداری و در محدوده منطقه دو شهرداری را داد و هدف از انتخاب این منطقه از شهر را عدم امکانات فرهنگی و رفاهی در آنجاه عنوان کرد و ایحاد فرهنگسرا در این نقطه را کمک به رشد فرهنگی و اجتماعی این منطقه و توسعه‌ی فرهنگی شهر دانست. وی ادامه داد: هم‌اکنون زیرساخت‌های فرهنگسرا در حال آماده‌سازی است و ایجاد کارگاه‌های مختلف هنری، آموزشی، فرهنگی‌ و... در این طرح دیده شده است. دکتر کریمی‌پور از فعالیت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه نشاط اجتماعی در سال 1401 قدردانی کرد و بحث ارتقای فرهنگی شهر و شهروندان را بسیار مهم و ضروری خواند و به راه‌اندازی خانه هنر در برخی از محلات شهر اشاره کرد. همچنین از توسعه و تجهیز فرهنگسرای شورا که در حال حاضر در زمینه‌های مختلف هنری و فرهنگی فعالیت دارد، سخن گفت.

در ادامه این نشست، رضا رضا‌زاده؛ سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان، ضمن تشکر از حمایت‌های شهرداری در حوزه فرهنگ و هنر، به ارائه‌ی فعالیت‌های شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش نشاط اجتماعی، حقوق شهروندی و فرهنگ عمومی پرداخت. در پایان این دیدار، رضازاده، از سامانه 137 شهرداری بازدید کرد و شهردار عملکرد و کارآیی موثر سامانه ارتباط مردمی 137 و اطلاع از پیشنهادات و مطالبات شهروندان از طریق این سامانه را شرح داد و به درخواست سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان مبنی بر امکان رصد و پایش مسائل و دغدغه‌های فرهنگی شهروندان توسط اداره ارشاد پاسخ مثبت داد.