رییس بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری سیرجان خبر داد: قبل از شروع بارندگی‌ها؛ گودبرداری‌های غیر ایمن تعیین تکلیف شوند

به‌وفور مشاهده شده در بعضی نقاط شهر تعدادی از همشهریان زمین تحت تملک خود را گودبرداری نموده اما به جای ساخت‌و‌ساز، مدت‌ها آن را به همین شکل و بدون حصار رها کرده‌اند. موضوعی که به‌گفته‌ی رییس بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری سیرجان، یکی از موارد شکایات مردمی‌ست.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان، محمدحسین قاسمی بحث نارضایتی شهروندان از گودبرداری‌های غیر اصولی را مطرح کرد و این مورد را جزو بیشترین درخواست‌ها و شکایات مردمی از طریق مراجعه به شهرداری یا تماس با سامانه ۱۳۷ دانست و گفت: اکثر زمین‌های گودبرداری شده توسط شهروندان بدون حصارکشی و ناایمن هستند و مشکلاتی برای شهروندان به وجود آورده‌اند. گاه در اثر گودبرداری، ساختمان‌های چند طبقه‌ی مجاور، ترک خورده و خسارت دیده و مالک آن‌ها به دستگاه قضایی مراجعه کرده است. باتوجه به نزدیک شدن فصل بارندگی، مالکان ساختمان‌هایی که در مجاورت و مسیر چنین گودبرداری‌هایی قرار دارند، احساس خطر کرده و پیگیر این مسئله می‌باشند. در همین رابطه رييس بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری تصریح کرد: این گودبرداری‌ها هنگام بارندگی خطراتی خصوصا در بحث آبگرفتگی‌‌ها ایجاد می‌کنند. گاهی تجمع آب باعث نفوذ آن در زیر ساختمان‌های همجوار می‌شود و منجر به ترک‌خوردگی و نشست زمین و وقوع حادثه‌ای ناگوار می‌گردد. 

قاسمی با اشاره به شروع فصل بارندگی نسبت به تعیین تکلیف گودبرداری‌ها تاکید کرد و افزود: مالکان قبل از آغاز بارندگی‌های شدید نهایتا تا یک ماه آینده نسبت به مشخص نمودن وضعیت یا ساخت‌و‌ساز اقدام کنند؛ در غیر این صورت شهرداری طبق کارگروه بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در‌خصوص گودبرداری‌های رها شده و بلاتکلیف، تصمیم‌گیری می‌کند و پس از اخطار قانونی نسبت به پر نمودن آن‌ها اقدام و کلیه هزینه‌های مربوطه را در پرونده ساختمانی ثبت می‌نماید و در زمان تمدید مجوز، این هزینه‌ها را دریافت می‌کند. وی یادآور شد: شهروندان مشکلات خود را در زمینه مسائل شهری با سامانه ۱۳۷ در میان بگذارند.