رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری سیرجان گفت: فروش و نگهداری دام زنده در محدوده شهری و مناطق سکونت نشین شهر ممنوع است و با افراد متخلف برخورد می شود.

به گزارش روابط عمومی این سازمان، سعید خاتم اظهار کرد: طی مکاتبات انجام شده شهرداری با اداره دامپزشکی در خصوص دامداری های محدوده شهر و با توجه به شیوع بیماری های ناشی از گزش حشرات مانند کنه و ابتلا به تب کریمه کنگو و قابلیت انتقال سریع این بیماری، طی بازدید کارشناسان و بر اساس اظهار نظر آنها، مهلت دو هفته ای به دامداران سبک و سنگین ارایه شد که طبق قانون نسبت به جمع آوری و انتقال آنها به خارج از محدوده شهراقدام کنند.

وی ادامه داد: در صورت احراز تخلف و مشکلات بهداشتی، موضوع در کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها در خصوص صنوف مزاحم و آلاینده شهری، مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری سیرجان ادامه داد: پس از پیگیری و بازدید های انجام شده و در راستای ساماندهی دامداران مستقر در حاشیه شهر و مناطق مسکونی، بسیاری از آنها به خارج از شهر منتقل شده اند.

سعید خاتم با اشاره به اینکه هم اکنون نگهداری دام زنده در نقاط مختلف شهر مانند دهیادگار، مکی آباد، خرم آباد و ... پراکنده هستند افزود: عرضه دام زنده در نقاط مختلف شهر هم چهره شهر را ناخوشایند می‌کند و هم آلودگی‌های بهداشتی و زیست‌محیطی در بر دارد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از همکاری و پیگیری های شهردار سیرجان نسبت آغاز اجرای طرح ساماندهی میادین دام زنده حاشیه شهر عنوان کرد: از این پس با افرادی که در سطح شهر نسبت به نگهداری و عرضه دام زنده اقدام کنند برخورد قانونی و جدی می شود و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص، مراتب را به دفتر سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی واقع در بلوار شهید زندی نیا مجتمع سازمانی شهرداری یا با شماره تلفن 03442330055 اطلاع دهند.