31 ارديبهشت 1403

رییس شورای اسلامی شهر سیرجان گفت: برای رسیدن به مقاصد مشترک در توسعه پایدار شهری در حوزه اقتصادی و به دانش و مهارت، نوآوری و سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیازمندیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر سیرجان، نشست علنی این هفته شورای شهر با حضور شهردار و معاونین شهرداری و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با موضوع ارایه و روند بررسی قرارداد مشارکت های‌وب در خصوص احداث و بهره‌برداری از تونل ارتباطی فیبر نوری سیرجان برگزار شد.

حسن خدامی پور رییس شورای شهر سیرجان در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع توسعه علمی و زیرساختی فناوری اطلاعات، گفت: جزییات کامل مالی و زیرساختی قرارداد مشارکت های‌وب در خصوص احداث و بهره‌برداری از تونل ارتباطی فیبر نوری باید طی جلسات و بررسی‌های لازم توسط کارشناسان این حوزه بصورت تخصصی و ویژه انجام و پس از اعلام نتیجه و طرح در جلسه علنی و مصوبه شورا، اجرا شود.

وی افزود: در این راستا لزوم سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات برای توسعه پایدار شهرداری بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این نشست نایب رییس شورای اسلامی شهر سیرجان بیان کرد: امروزه روند پاسخگویی و رفع مشکلات مردم در پروسه اداری با توسعه و گسترش زیرساخت‌های لازم بصورت علمی در راستای کاهش زمان انجام کار از اهمیت بالای برخوردار است که ضرورت دارد این امر در دستور کار قرار گیرد.

امین صادقی ادامه داد: تمرکز بر استفاده از منابع موجود برای رسیدن به توسعه پایدار، ایجاد رشد اقتصادی، فراگیری اجتماعی و توازن محیط زیستی با توجه به نقش متحول کننده فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی ضرورت دارد.

همچنین علی اکبر کریمی پور شهردار سیرجان نیز در این نشست تصریح کرد: شهرداری در خصوص احداث و بهره‌برداری از تونل ارتباطی فیبر نوری بصورت علمی و زیرساختی با تایید و موافقت شورای شهر و نیز بررسی‌های لازم توسط کارشناسان، این موضوع را در دستور کار قرار خواهد داد.

در این نشست اعضای شورای شهر هر کدام به ارایه نقطه نظرات و توضیحاتی در رابطه با تحول و احداث و بهره‌برداری از تونل ارتباطی فیبر نوری پرداختند.

وحید جوان: فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان عمده‌ترین محور تحول و توسعه مطرح شده که شهرداری سیرجان باید از این موضوع بهره برداری کند.

مصطفی اسفندیارپور دیگر عضو شورای شهر نیز ضمن ارایه نظرات و پیشنهادات خود، به ارایه توضیحاتی در خصوص انعقاد تفاهمنامه همکاری با دانشگاه آزاد طی برگزاری نشست کمیسیون عمران شورا پرداخت.

اعظم جوانلری: نقش و جایگاه فناوری نوین از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستیابی به توسعه شهری ضرورت دارد و توسعه چشمگیر فناوری های اطلاعات و ارتباطات و گسترش اینترنت از یک سو و نیاز مدیریت شهری به ایده‌های نو در اداره شهرها و ضرورت ارتقای مشارکت شهروندان از سوی دیگر، مدیریت شهری را به هدف شهرهای الکترونیک نزدیک میکند.

حمزه صادقی: امروزه توسعه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ بعنوان مثال با توجه به اینکه افزایش تسهیلات حمل و نقل از طریق روش های مرسوم امروزی به دلیل نیاز به سرمایه گذاری نمی تواند به عنوان راهکاری مناسب محسوب شود، فناوری اطلاعات و ارتباطات بعنوان ابزاری کارآمد که موجبات تسهیل و تسریع ارایه خدمات به مردم را فراهم کرده و مهندسین حمل و نقل از فناوری اطلاعات بعنوان راهکاری مناسب برای رفع معضلات اساسی مدیریت ترافیک

استفاده کنند.

در این نشست مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان کرمان در خصوص اجرای پروژه مشارکت های‌وب در خصوص احداث و بهره برداری از تونل ارتباطی فیبر نوری سیرجان به ارایه توضیحاتی پرداخت.

Template Design:Dima Group