مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان در جمع مسوولین گفت: از ویژگی های شهردار خوب، اهمیت به مقوله فرهنگی و فراهم کردن زمینه های توسعه و رشد این مقوله است.


به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان، آیین افتتاح پلاتو تئاتر شهرداری سیرجان صبح امروز با حضور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری، شهردار سیرجان، رییس و اعضای شورای شهر و تنی چند از مسوولین شهری و هنرمندان در فرهنگسرا برگزار شد.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان در این مراسم با بیان اینکه فرهنگ به عنوان یک عامل تعیین کننده رفتاری همواره در عرصه های اجتماعی مطرح است، تصریح کرد: فرهنگ مجموعه ای از عقاید، سنت ها، باورها، الگوهای رفتاری و در یک کلمه بینش انسان متبلور است که اولویت های انسان را در دستیابی به اهداف مادی و معنوی و معیار نیک و بد، صحیح و غلط، زشت و زیبا را معین می کند.


غلامرضا نژاد خالقی ضمن قدردانی از شهردار سیرجان در خصوص احداث پلاتو تئاتر، این اقدام را در راستای اعتلای فرهنگی بسیار ارزنده و مهم دانست و افزود: رشد فرهنگی را می توان بعنوان زمینه ساز رفع نیازهای شهروندان دانست و باید توجه داشت که پایداری مجموعه ای از وضعیت ها است که در طول زمان دوام دارد و توسعه فرایندی است که طی آن پایداری می تواند اتفاق بیفتد.


همچنین شهردار سیرجان در این مراسم بیان کرد: ساختمان پلاتو تئاتر با زیربنای 200 مترمربع، شامل 2 طبقه همکف (سالن نمایش به مساحت 100 مترمربع و دو اتاق گریم) و طبقه بالا (اتاق کنترل، نورپردازی و همچنین آرشیو لباس) با اعتباری بالغ بر 3میلیارد ریال و با نظارت حوزه معاونت فنی و شهرسازی شهرداری سیرجان احداث شد.


همچنین با حضور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان، شهردار سیرجان، رییس و اعضای شورای شهر، آسفالت بلوار سیدجمال به بهره برداری رسید و این مسیر زیر بار ترافیکی رفت.


شهردار سیرجان در این رابطه افزود: در راستای آسفالت معابر شهری و به منظور تسهیل در تردد شهروندان و نیز جلب رضایت آنها، آسفالت لاین شرقی بلوار سیدجمال حدفاصل میدان امام علی(ع) تا میدان امام خمینی(ره) با استفاده از 6300 تن ماسه آسفالت و روکش آسفالت و با اعتباری بالغ بر 15میلیارد ریال انجام شد.


رضا سروش نیا همچنین با اشاره به قرار داشتن در آستانه مهر ماه و فصل بازگشایی مدارس گفت: سرعت بخشیدن به روند بهسازی و زیباسازی خیابان ها در دستور کار قرار دارد و در این راستا در صورت همکاری پیمانکاران خیابان ولی عصر تا مهر ماه آماده بهره برداری کامل خواهد شد.
گفتنی است در حاشیه افتتاح پلاتو تئاتر شهرداری، گروهی از هنرمندان به اجرای تئاتر پرداختند.