موضوع رسیدگی به وضعیت نابسامان متکدیان سطح شهر و ظهور آنها در پارک ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان، نشست بررسی و ساماندهی متکدیان سطح شهر صبح امروز با حضور شهردار سیرجان، رییس و تنی چند از اعضای شورای شهر، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان سیرجان، و تنی چند از مدیران شهری در شهرداری سیرجان برگزار شد.


شهردار سیرجان در این رابطه با اشاره به صورتجلسه این نشست، کمک نقدی به متکدیان را نوعی تکدی پروری دانست و گفت: باید با استفاده از تبلیغات محیطی و فضای مجازی، فرهنگسازی لازم به منظور عدم کمک نقدی به متکدیان از سوی شهروندان انجام شود و مردم کمک های نقدی خود را از طریق نهادهای مربوطه مانند بهزیستی و کمیته امداد ارایه دهند.


رضا سروش نیا ادامه داد: نصب چادر در کلیه پارک های سطح شهر ممنوع خواهد بود و فقط در پارک مسافر برای مسافران با اطلاع رسانی شهرداری انجام می شود.


وی بیان کرد: سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری نیز با بررسی موضوع تکدی گری به منظور حفاظت از پارک ها و جلوگیری از وقوع جرم با هماهنگی نیروی انتظامی نسبت به شناسایی پارک هایی که احتمال وقوع جرم در آنها وجود دارد از طریق شرکت های حفاظتی اقدام خواهد کرد.


شهردار سیرجان افزود: تا پایان ماه جاری یک باب منزل مسکونی در انتهای مکی آباد در راستای ساماندهی متکدیان در اختیار اداره بهزیستی قرار گیرد و طی روزهای آینده متکدیان سطح شهر جمع آوری شده و به این مکان منتقل شوند.