مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری با بیان اینکه مجموعه سازمان عمران تمام توان خود را در خدمت رسانی به شهروندان به کار گرفته، حوزه های مختلف فعالیت های این سازمان را تشریح کرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان، ابراهیم باستانی بیان کرد: جایگاه های سی ان جی، تسطیح و رگلاژ و زیرسازی معابر سطح شهر، کارخانه آسفالت، تاسیسات شهری و تامین نیروی انسانی مجموعه شهرداری را می توان از اقدامات سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری بر شمرد.

وی افزود: در حوزه جایگاه های سی ان جی با تعمیر اساسی سه جایگاه اتوبوسرانی، ابن سینا، خلیج فارس و گمرک، مشکلات را برطرف کردیم و با رفع نشت گاز، تقویت کالیبراسیون، استانداردسازی، نمای ظاهری جایگاه ها، آموزش اپراتورهای جایگاه های سی ان جی با همکاری شرکت نفت و اخذ گواهی لازم برای اپراتورها را انجام دادیم.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری با اشاره به افزایش نازل سی ان جی در راستای بالا بردن ظرفیت و توان سوخت رسانی به خودروها تصریح کرد: هم اکنون با تعمیر و برطرف کردن مشکلات فنی پمپ های گاز، 15 نازل به مجموعه جایگاه های سی ان جی اضافه شده و در این حوزه مشکلی وجود ندارد و استانداردسازی نیز به پایان رسیده است.

ابراهیم باستانی مهمترین موضوعات سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری را تعمیر و راه اندازی ماسه شور کارخانه آسفالت، راه اندازی خط کامل سنگ شکن، دریافت طرح اختلاط آسفالت و راه اندازی و تولید کارخانه آسفالت برشمرد و افزود: عمده ترین مشکل در کارخانه آسفالت را می توان عدم طرح اختلاط آسفالت مبنی بر ارایه مصالح استاندارد به کارخانه آسفالت نام برد که در نتیجه، فعالسازی سنگ شکن و سایزبندی تولیدات کارخانه آسفالت در دستور کار قرار گرفت که در همین راستا سال گذشته یکدستگاه کوبیت خریداری و نصب شد و در واقع مصالح شکسته رودخانه ای به چرخه تولید و استفاده بازگشت.

وی در ادامه از راه اندازی خط کامل سنگ شکن جدید و رفع مشکلات آن خبر داد و یادآور شد: افزایش ظرفیت تولید مصالح شکسته در راستای تولید آسفالت استاندارد را می توان از جمله مزایای این سنگ شکن جدید نام برد.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری همچنین فعالیت کارخانه آسفالت جدید و قدیم را مهم دانست و افزود: در سالجاری 8730 تن انواع مصالح شکسته و 5156 تن آسفالت در کارخانه آسفالت تولید شد؛ ضمن اینکه یکی از مشکلات عمده حوزه آسفالت، بحث ذخیره قیر بود که مخازن و تانکرهای موجود پاسخگوی میزان ذخیره قیر خریداری شده نیست که در این راستا عملیات اجرایی استخر ذخیره قیر با ظرفیت 2هزار تن در حال احداث است و طی یکماه آینده به بهره برداری می رسد.

ابراهیم باستانی بیان کرد: مهمترین اقدامی که در مجموعه کارخانه آسفالت انجام شده، ثبت محدوده سنگ لاشه آهکی و استفاده از مصالح کوهی برای تولیدات کارخانه آسفالت است که بزودی پروانه بهره برداری از این محدوده را برای بالغ بر 20سال اخذ خواهیم کرد.

این مسوول شهری از اقدامات واحد تاسیسات و عملکرد این مجموعه در سطح شهر سخن به میان آورد و ادامه داد: احداث پست برق 100کیلوواتی باغ صدهکتاری، روشنایی معابر شهری، اجرا و نصب پایه چراغ های راهنمایی و رانندگی و تعمیرات برق جایگاه های سی ان جی از جمله اقدامات این واحد است.

وی بیان کرد: همچنین واحد زیرسازی و پخش آسفالت این سازمان که با کارخانه آسفالت ارتباط دارند، از ابتدای سال تاکنون 70 کوچه و معبر عمومی را تحت پوشش عملیات زیرسازی و آسفالت قرار داده اند.