نمایندگان اعضای شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری کشور روز گذشته در سفر به سیرجان، به همراه شهردار سیرجان از پروژه‌های باز آفرینی در بافت تاریخی و دیگر نقاط شهر بازدید کردند.

به گزارش واحد خبر ارتباطات شهرداری سیرجان، دکتر رضا سروش‌نیا صبح دیروز طی بازدید مهندس سیدجواد میرحسینی عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری کشور و مهندس فرهاد قلی‌زاده سرپرست دفتر فنی و امور استان‌های شرکت عمران و بهسازی شهری کشور، به ارایه گزارش کلی از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در محدوده و محلات هدف باز آفرینی شهر سیرجان پرداخت.

در ادامه این بازدید شهردار و نمایندگان اعضای شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری کشور در نشست اعضای ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان سیرجان در فرمانداری شرکت کردند.

معاون عمرانی فرماندار سیرجان در این نشست ضمن ابراز خشنودی از توجه ویژه اعضای شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری کشور به شهرستان سیرجان گفت: در بحث آسفالت، فضای سبز، هدایت آب‌های سطحی، روشنایی معابر و احداث خانه محله در نقاط هدف ستاد بازآفرینی شهری، با اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار دارد.

محسن آرش با اشاره به لزوم بروزرسانی امکانات نقاط هدف، شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی سیرجان را ویژه برشمرد و افزود: شهر سیرجان به لحاظ توسعه اقتصادی با روند رو به رشد جمعیت مواجه است که این میزان نسبت به میانگین کشوری از افزایش چشمگیری برخوردار است که در این راستا شهرداری سیرجان نیاز به توجه بیشتری دارد تا بتواند پاسخگوی شهروندان باشد.

شهردار سیرجان در ادامه این نشست با بیان اینکه بالغ بر 70هزار نفر در مناطق هدف سکونت دارند تصریح کرد: احداث خانه محله و مجموعه ورزشی در نقاط هدف یکی از اقدامات مهم و در دستور کار مجموعه شهرداری است.

دکتر رضا سروش‌نیا یادآور شد: شهرداری سیرجان برای مناطق هدف تعیین شده، حداقل 2هزار تن قیر پیش‌بینی کرده که امیدواریم با حمایت شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری کشور انجام شود.

در پایان این نشست مهندس سیدجواد میرحسینی عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری کشور ابراز امیدواری کرد: فرایند اقدامات انجام شده به عنوان پایلوت در کشور مورد ملاحظه قرار گیرد.