مراسم گراميداشت و تجليل از مقام والاي ايثارگران و جانبازان شهرداري و خانواده شهدای شهرستان سيرجان با همکاری روابط عمومی شهرداری و امور ایثارگران در سالن مهر شهرداری برگزار شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي شهرداري و شوراي اسلامي شهر سيرجان، در این مراسم که با حضور مسوولین استانی و شهری و خانواده شهدا و جانبازان برپا شد، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی امام جمعه سیرجان با بیان اينكه ایثارگران در دوران دفاع مقدس به خاطر شهرت و مقام، قدم در این عرصه مقدس نگذاشتند گفت: شهدا و جانبازان برای حفظ خاک و ناموس و حفظ ارزش‌ها و اسلام، آگاهانه وارد این وادی شدند و این مایه سربلندی و عزت ایثارگران به خصوص شهدای گرانقدر است.

وي یکی از صفات برجسته و ارزش بالای انسان را عشق و ارادت به کمال و صاحبان کمال برشمرد و با اشاره به ولایت مداری و امرپذیری از ولی و امام وقت بیان داشت: حضرت ابوالفضل(ع) در داشتن این صفات برجسته و ارادت به صاحب کمال، انسانی در حد اعلا بود؛ نشانه انسانیت و فرهیختگی این است که در زندگی بتوانیم نسبت به صاحبان کمال و اهل بیت، جان‌فشانان در راه عصمت و طهارت و دین خدا، عشق، علاقه و دلدادگی بیشتر داشته باشیم.

در ادامه مراسم سردار حسنی سعدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان ضمن گراميداشت ياد و خاطره‌ي شهدا و جانبازان 8 سال دفاع مقدس، از رشادت‌هاي آنها سخن به ميان آورد و با اشاره به ابعاد شخصیتی امام حسين(ع) در زمینه‌های شجاعت، فرمانبرداری، ولایت مداری و اطاعت از امام و ولی زمان به نقش و رشادت‌های ایشان در واقعه عظیم و ماندگار کربلا گفت: سال ۶۹ آزادگان عزیز پس از تحمل سال‌ها رنج اسارت و شکنجه‌های دشمن بعثی عراق که حتی تعدادی از آنان تا ۱۰ سال نیز در اسارت بودند پیروزمندانه و با مقاومت و ایثاری که داشتند به میهن اسلامی بازگشتند.

وی اظهار کرد: رزمندگان و ایثارگران بعنوان پیش قراول در جریان انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس با تلاش خود نشان دادند که تجربه زندگی عاشورایی را می‌توان تکرار کرد و آزادگان و ایثارگران بصورت عملی نشان دادند که همیشه در صحنه امتحان حاضرند و به ایفای وظیفه خود در قبال اسلام و میهنی اسلامی پرداختند و روحيه رشادت هنوز در چهره‌ي آنها موج مي‌زند.

سپس سردار ايران‌نژاد مدیر موسسه معراج اندیشه ضمن تجلیل از خدمات آزادگان و ایثارگران در خدمت به اسلام و مردم افزود: خون شهدا و ایثارگران و زحمات آنان در دوران دفاع مقدس همچنان بعد از گذشت سال‌ها در زندگی همه ایرانیان جاری و ساری بوده و این امر در مراسم تشییع شهداي گرانقدر که بعد از سال‌ها تفحص و به میهن باز می‌گردد نمود دارد.
وی دلاوري‌هاي آزادگان را ظرفیت‌های ارزشمند و نمونه‌های برجسته از فرزندان رشید انقلاب اسلامی دانست که با رهایی از قید و بندهای دنیوی، در مواقع سختی با ایثار و صبر خود به افتخار آزادگی رسیدند و افتخار و عزت برای کشور به ارمغان آوردند.

همچنین سمیه پورپاریزی (فرزند شهید پورپاریزی) مسوول امور ایثارگران شهرداری سیرجان خاطرنشان کرد: در سایه خون پاک شهدا و صبر و ایثار آزادگان و جانبازان است که امروز، جمهوری اسلامی در برابر اجماع بین‌المللی ضد ایرانی ایستاده و قدرت‌های بزرگ را وادار به شکست می‌سازد.

وی ادامه داد: تکریم و تجلیل از آزادگان و خانواده آنها وظیفه همه اقشار مختلف مردم و مسوولین بوده و همه باید قدردان زحمات و صبر و استقامت آزادگان باشیم.
در پايان اين مراسم از 100 همسر شهید شهرستان سیرجان و 120 فرزند جانباز، ايثارگر و فرزندان شهداي شاغل در شهرداري تجليل به عمل آمد.