جلسه کمیته زیباسازی شهرداری سیرجان سه‌شنبه شب هفته جاری برگزار شد و موضوعات جانمایی المان‌های شهری و مشکلات موجود پل دفاع مقدس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان، رضا سروش نیا سرپرست شهرداری سیرجان در این نشست گفت: ساخت و نصب المان‌ها در طراحی شهری علاوه بر بازگویی ویژگی‌های هر شهر، تاثیر مهمی بر نحوه برخورد و تعامل شهروندان با یکدیگر و محیط شهری و هویت بخشی دارد.

وی افزود: نشانه‌ها و المان‌های شهری در زندگی شهروندان نقش مهمی ایفا می‌کنند و با وجود خود در محیط شهری ضمن بیان معنا و ایجاد هویت در یک شهر با ایجاد فضای زیبا و هنری، شهر را از حالت یکنواختی و تکراری خارج کرده و در کالبد شهر روح زندگی می‌دمند و به محیط شهری مقیاس زیستی و انسانی می بخشند و در نهایت خود را در ذهن بینندگان تثبیت می‌کنند.

همچنین محمود شهسواری دبیر کمیته زیباسازی شهرداری سیرجان در این رابطه گفت: در نشست کمیته زیباسازی مقرر شد از مناطق مختلف سطح شهر برای جانمایی المان و بررسی مشکلات پل دفاع مقدس بازدید شود و طراحی المان و میدان قدس و میدان مهدی موعود از طریق فراخوان عمومی ارایه، و المان گلیم در انتهای پارک مسافر نصب گردد.

وی ادامه داد: طی بازدیدی که صبح روز گذشته با حضور شهردار و معاونین وی انجام گرفت، ضمن جانمایی المان‌ها، با دستور و پیگیری سرپرست شهرداری سیرجان، جهت رفع مشکلات فضای سبز، پرچم‌ها و مسیر راست‌گرد و چپ‌گرد پل دفاع مقدس و میدان مهدی موعود و میدان قدس اقدامات لازم در اسرع وقت انجام شود.