اولين همايش ملي توسعه پايدار و مديريت شهري با رويكرد آرامش شهروندي، صبح روز دوشنبه هفته جاری با حضور مسوولين شهرستان، استان و فرهيختگان برجسته كشور در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامي واحد سيرجان برگزار شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان، اين همايش ملي که به همت واحد آموزش و پژوهش، اداره روابط عمومی شهرداري سيرجان و با همكاري شركت معدني و صنعتي گل‌گهر و دانشگاه‌هاي سيرجان برگزار شد، بالغ بر 300 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال و در پایان 134 مقاله پذیرفته شد.

مهندس رضا سروش نیا؛ سرپرست شهرداری سیرجان در این رابطه گفت: شهرها به عنوان مهمترین دستاورد تمدنی بشر، دارای ابعاد مختلف کالبدی، عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و محیطی است که روز به روز بر پیچیدگی‌های آن افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند آثار مثبت و فزاینده‌ای در راستای تبادل اطلاعات و افزایش سطح مديريت شهري و آرامش شهروندي ایجاد کند.

همچنین مسوول واحد آموزش و پژوهش شهرداری سیرجان در بیانیه اختتامیه این مراسم در خصوص نتیجه مقالات ارایه شده افزود: رشد فزاینده شهرنشینی و شهرگرایی در جهان و به ویژه در کشورهای در حال توسعه بر اثر مهاجرت و عدم تعادلهای فضایی، شهرها را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده و تهدیدهای زیست محیطی و آلودگی‌ها، مشکلات ترافیک، سبک زندگی، الگوهای مسکن و معماری، چالش‌های هویتی، ایمنی فضاها و مکان‌ها، اقتصاد و مدیریت سیاسی فضای شهری، مسایلی را ایجاد کرده است که تأثیر مستقیمی بر آرامش شهروندی دارد.

محسن بهاالدینی اضافه کرد: بر این اساس، ضرورت توجه به شهرها بر مبنای توسعه پایدار و فراهم کردن امکان زیست بهینه انسان در راستای رسیدن به رضایتمندی و آرامش شهروندی موضوع اساسی است که مورد توجه اولین همایش «توسعه پایدار و مدیریت شهری با رویکرد آرامش شهروندی» قرار گرفته است.

بنا بر این گزارش این مراسم که از ساعت 8 صبح تا 18 ادامه یافت، از تمامی اساتید، پژوهشگران، متخصصان، مدیران، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، کارشناسان و علاقمندان مرتبط با امور شهری برای ارایه مقاله و حضور در همایش دعوت شده بود.

گفتنی است گزیده‌ای از این همایش بزودی از شبکه‌های 4 و 1 سیما پخش خواهد شد.