مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سیرجان از سم پاشی درختان سطح شهر با هدف مقابله و مبارزه با آفات، همانند سالهای گذشته خبر داد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان، حسن باقری با اعلام این خبر گفت: در سمپاشی درختان سطح شهر از سم‌های استاندارد که بیشترین تاثیر را در از بین بردن آفات و کمترین آسیب زیست محیطی را دارند، استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون اقدامات کنترلی علیه انواع شته در عرصه‌های مختلف فضای سبز در حال انجام است ولی به دلیل گستردگی فضای سبز و تعداد زیاد اشجار آلوده و نیز بعضا وزش باد و احتمال بارندگی، در نتیجه عدم امکان سمپاشی در برخی ایام، تحقق برنامه‌های پیش بینی شده در راستای کنترل شته را مستلزم صرف زمان بیشتری می‌کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سیرجان با بیان اینکه این برنامه از ماه گذشته آغاز شده است، ادامه داد: در فصل بهار شرایط جوی و رویشی گیاهان برای فعالیت و رشد شته مساعد می‌شود که فضای سبز نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به محض رشد شته بر روی درختان و درختچه‌ها، طی مدت کوتاهی سطح گیاه پوشانده می‌شود.

حسن باقری ضمن تقدیر از همکاری و صبر شهروندان به منظور سم پاشی درختان، تاکید کرد: با توجه به تاخیر در اجرای برنامه زمانبندی سم پاشی درختان به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی، از شهروندان درخواست می‌شود از مصرف میوه درختان مانند توت در سطح شهر، خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه سمپاشی درختان به صورت شبانه انجام می‌شود، افزود: از تردد کودکان و افراد بیمار در مسیر سمپاشی جلوگیری کرده و برای رعایت نکات ایمنی، از بسته بودن درب و پنجره‌ها اطمینان حاصل کنند و با پارک نکردن اتومبیل‌ها در مسیر سم پاشی، با اکیپ فضای سبز شهرداری در این راستا همکاری کنند.