به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان، باند اول پل شهدای غواص در سال 67 توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران احداث شد و با توجه به تردد زیاد خودروها از روی این پل و دوطرفه بودن آن، تلفات جانی و مالی بسیاری طی 29 سال گذشته در اثر حوادث و سوانح رانندگی به وقوع پیوست و عملیات احداث باند دوم این پل در خردادماه سال 94 توسط شهرداری سیرجان و با همکاری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آغاز و پس از گذشت 18ماه در ایام نوروز 96 در راستای تسهیل در تردد مسافران زیر بار ترافیکی رفت و امروز رسما به بهره‌برداری رسید.

 

داود قاسمی نژاد شهردار سیرجان در این مراسم شهر سیرجان را محور ترانزیتی شمال به جنوب کشور خواند و گفت: باند دوم پل شهدای غواص که از آن بعنوان تقاطع راه آهن شهری که بصورت روگذر و زیرگذر با احداث دال بتنی یاد می‌کنیم، با مشارکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران احداث شد.

 

وی افزود: طبق گزارشات بعمل آمده با توجه به اینکه در این مسیر سالانه حوادث رانندگی زیادی رخ می‌داد، احداث اینگونه طرح‌ها خدمات شایسته‌ای در راستای تکریم شهروندان و هموطنان خواهد بود که امیدواریم بتوانیم خدمات بیشتری را به مردم ارایه دهیم.

 

شهردار سیرجان ضمن تقدیر از عواملی که در احداث این پروژه مشارکت داشتند، در خصوص مشخصات فنی باند دوم پل شهدای غواص گفت: طول مسیر 1083 متر، طول عرشه پل 40 متر، عرض عرشه پل 13متر، طول دور برگردان غیرهمسطح 663 متر، خاکریزی 72639 مترمکعب، خاکبرداری شامل نخاله برداری و پی‌کنی 43339 مترمکعب، بتن ریزی 1585 مترمکعب، آرماتوربندی 189772 کیلوگرم، آسفالت 139482 مترمربع سانتی متر (3264 تن)، وزن گاردیل و هندریل 55 تن، قالب بندی فلزی 13939 مترمربع، تعداد باکس‌های بتنی پیش ساخته 6/7 متری 26 عدد، تعداد تیرهای بتنی پیش ساخته 20 متری 16 عدد و تعداد شمع‌های بتنی به قطر2/1 متر 16 عدد با عمق هر شمع 21متری با نظارت حوزه معاونت فنی و شهرسازی شهرداری سیرجان احداث شد.

سایت های مرتبط

Back to Top