طی احکامی جداگانه از سوی رییس هیات دوچرخه سواری و هیات اتومبیلرانی استان کرمان، محمد معتمدی زاده بعنوان رییس جدید هیات دوچرخه‌سواری و تورج صادقی رییس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری شهرستان سیرجان منصوب شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان، طی مراسمی با حضور عابدی نژاد رییس هیات دوچرخه سواری استان کرمان، داود قاسمی نژاد شهردار سیرجان، نوربخش محمودآبادی رییس اداره ورزش و جوانان سیرجان، تنی چند از ورزشکاران و پیشکسوتان دوچرخه‌سواری، حکم ریاست هیات دوچرخه‌سواری سیرجان به محمد معتمدی زاده معاون مالی اداری شهرداری سیرجان تقدیم شد.

معتمدی‌زاده با بیان اینکه در نظر داریم ورزش دوچرخه‌سواری در شهرستان سیرجان را به صورت حرفه‌ای در سطح اول کشور پیش ببریم تصریح کرد: گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری در سطح شهرستان در راستای حفظ محیط زیست، ایجاد زیر ساخت‌های لازم و اماکن مناسب برای دوچرخه‌سواری بانوان و فرهنگسازی سه‌شنبه‌های بدون خودرو، از مهمترین اهداف هیات دوچرخه‌سواری سیرجان خواهد بود.

محمد معتمدی زاده گفت: امیدواریم بتوانیم با حمایت و همکاری مسوولین و ورزشکاران این رشته، دوچرخه‌سواری شهرستان را در سطح کشور معرفی کنیم.

رییس هیات دوچرخه‌سواری سیرجان افزود: استفاده از دوچرخه سبب امنیت خاطر مردم و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و کاهش ترافیک می‌شود و همچنین موجبات تندرستی خود و سلامت جامعه و از همه مهمتر کاهش آلودگی شهرها را فراهم می‌کند.

همچنین تورج صادقی معاون خدمات شهری شهرداری سیرجان در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان، ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی را ورزش جوانان دانست و افزود: با توجه به اینکه در شهرستان سیرجان استعداد و پتانسیل‌های لازم جهت پیشرفت و رسیدن به اهداف والا وجود دارد، امیدواریم بتوانیم با کمک مردم و مسوولین زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم تا علاقه‌مندان به این رشته ورزشی با انگیزه هر چه بیشتر به این ورزش ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه اتومبیلرانی در سیرجان نیازمند توسعه کمی است، ورزش را یک رسانه دانست و گفت: پیشرفت موتورسواری و اتومبیلرانی در سیرجان دور از انتظار نیست؛ اگر یک رسانه‌ای بخواهد در زمینه ورزش که خود یک نوع رسانه است شرکت کند، اهمیت کاری‌اش به مراتب بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: سیرجان به دلیل ویژگی‌ها و اقلیم خاص، در برخی از مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی نسبت به سایر شهر‌های کشور، از ظرفیت بسیار بیشتری برخوردار است.