معاون خدمات شهری شهرداری سیرجان از انتقال جمعه بازار به بلوار خلیج فارس خبر داد.

تورج صادقی در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به مشکلات و مزاحمت‌هایی که جمعه بازار در مکان قبلی واقع در بلوار استاد جهانبخش صادقی(جنب بهشت زهرا) ایجاد کرده بود، بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر سیرجان و ستاد تنظیم بازار شهرستان، جمعه بازار به بلوار خلیج فارس انتقال یافت.

وی در خصوص دلیل انتخاب مکان جدید جمعه بازار افزود: با توجه به اینکه در این رابطه باید مالکیت زمین با شهرداری باشد، نزدیکترین مکان موجود بلوار خلیج فارس بود که هم از لحاظ ترافیک و دیگر مسایل، مشکلی وجود ندارد.

معاون خدمات شهری شهرداری سیرجان ادامه داد: محوطه و خیابان منتهی به مکان جدید جمعه بازار آسفالت، و غرفه‌های آن نیز مشخص شده است؛ ضمن اینکه این مکان دارای سرویس بهداشتی و سایر امکانات مورد نیاز است و شورای اصناف موظف خواهد بود بر اساس ضوابط و موارد مطرح شده در ستاد تنظیم بازار، نسبت به برپایی جمعه بازار اقدام کند.

تورج صادقی با بیان اینکه جمعه بازار هیچ ماهیت قانونی ندارد و صرفا به منظور عرضه محصولات و تولیدات داخلی استان و شهرستان برپا شده است افزود: شورای اصناف و اداره صنعت معدن و تجارت نسبت به پالایش، بازنگری و صدور مجوز به افراد واجد شرایط اقدام خواهند کرد.