با توجه به تبعات جبران ناپذیر زیست محیطی ناشی از دفن اموات در بهشت زهرای سطح شهر و نیز ایجاد برخی مشکلات شهرنشینی در آینده، از شهروندان انتظار داریم اموات خود را در آرامستان دفن کنند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان، تورج صادقی با اعلام این خبر گفت: با توجه به تبعات جبران ناپذیر زیست محیطی ناشی از دفن اموات در بهشت زهرای سطح شهر و نیز ایجاد برخی مشکلات شهرنشینی در آینده، از شهروندان انتظار داریم اموات خود را در آرامستان دفن کنند.

وی با تاکید بر اینکه مالکیت زمین آرامستان از آن شهرداری است و مردم به شایعات مبنی بر مالکیت زمین این مکان به برخی اشخاص توجه نکنند افزود: آرامستان هیچ مشکل شرعی و قانونی برای دفن اموات ندارد.

معاون خدمات شهری شهرداری سیرجان همچنین در خصوص دلیل بریدن و جمع‌آوری تابلوهای آرامستان بیان کرد: جمع‌آوری تابلو و سایبان‌های آرامستان بر اساس مصوبه کمیته زیباسازی شهرداری به منظور رفع خطرات ناشی از آنها انجام شده و در حال حاضر برای دفن اموات طبق ضوابط و تعهداتی که گرفته می‌شود، نصب سایبان و تابلو ممنوع است و شهروندان می‌توانند جهت دریافت تابلوها و سایبان‌های خود به واحد متوفیات شهرداری مراجعه کنند.

تورج صادقی در پایان گفت: طرح تنظیف بهشت زهرای سطح شهر با پیگیری‌‌های انجام شده توسط حوزه معاونت خدمات شهری، واحد متوفیات و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری با نصب سطل و گاری‌های زباله انجام خواهد شد.