مسوولين و شهروندان سيرجانی همزمان با روز هوای پاک از دعوت شهرداري سيرجان برای برگزاری «روز بدون خودرو» استقبال کردند.

 به گزارش واحد خبر روابط عمومي شهرداري و شوراي اسلامي شهر سيرجان، روز هواي پاك كه از سوي روابط عمومي و واحد HSE شهرداري و انجمن رفتگران طبيعت با حضور تني چند از مسوولين برگزار شد، علیرغم اختیاری بودن، میزان استفاده از خودرو شخصی به طور چشمگیری در سطح شهر کاهش یافت و موجب روان شدن ترافیک شد.

داود قاسمي نژاد؛ شهردار سيرجان در اين رابطه ضمن قدرداني از همكاري‌ شهروندان در اين رابطه گفت: هدف از اجرای این طرح ترویج فرهنگ صرفه جویی در راستای فعالیت‌های زیست محیطی و کاهش ترافیک، کاهش آلودگی‌های شنیداری و دیداری و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از وسائط نقلیه عمومی و حفظ هوای پاک است.

وي افزود: همه ما موظفيم شرايط سالم زيست محيطي و زيبايي را براي شهر و شهروندانمان فراهم كنيم و فرهنگ نريختن زباله در خيابان‌ها و كوچه‌هاي سطح شهر را بيش از پيش نهادينه كنيم تا شاهد شهري پاكيزه با هواي پاك باشيم.

شهردار سيرجان يادآور شد: اميدواريم بتوانيم همه ساله حداقل در روز 29 دی، برای حمایت از روز هوای پاک شاهد اين باشيم كه شهروندان از خودروی شخصی استفاده نکنند.

گفتني است در اين مراسم داود قاسمي‌ نژاد؛ شهردار سيرجان قول داد به مدت يك هفته براي حضور در شهرداري به جاي خودرو از دوچرخه استفاده كند.