نشست مشترک واحدهای HSE و نظارت شهرداری با نمایندگان ادارات آب، برق، گاز و مخابرات سیرجان درباره پروژه‌های مشترك در دست اجرا و همچنین خطرات ناشي از اجرای آنها در سطح شهر برگزار شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي شهرداري و شوراي اسلامي شهر سيرجان، اين نشست كه روز سه‌شنبه هفته جاري در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد، بهروز نوبخت مسوول واحد HSE شهرداری سیرجان به بررسی پروژه‌های در حال اجرا و رعايت نكات ايمني پیمانکاران و ادارات در حفاری‌ سطح شهر براي کارگران شاغل و ایمنی شهروندان پرداخت و تاكيد كرد: اداراتي كه در حفاري خيابان‌ها و معابر سطح شهر دخالت دارند نمایندگان HSE خود را به واحد HSE شهرداری معرفي كنند تا در فعالیت‌هایی که با شهرداری ارتباط دارد، ضمن حضور فعال نمایندگان، در صورت بروز حادثه نسبت به برطرف کردن آنها و حل مشکل در اسرع وقت اقدام، و پیمانکاران خود را نسبت به رعایت الزامات ایمنی توجیه کنند.

وي ضمن اعلام آمادگي واحد HSE شهرداری به منظور در اختیار گذاشتن دستورالعمل‌های ایمنی متناسب با نوع کار و آموزش‌های لازم در این زمینه يادآور شد: اقدام اداره برق شهرستان سیرجان به دلیل رعایت نکات ایمنی در استفاده از بالابرهای استاندارد و استفاده از تجهیزات حفاظت فردی توسط کارگران این اداره بسيار شايسته و جاي تقدير دارد. 

در ادامه اين نشست حمید حاج ابراهیمی ناظر حفاری شهرداری با بيان اينكه در قراردادهای منعقد شده بین شهرداری سیرجان و ادارات شهرستان نسبت به رعايت نكات ايمني در حفاری‌های تاکید شده گفت: در مجوزهای موردی که از طرف شهرداری برای هرگونه حفاری به ادارات ارايه می‌شود، نسبت به رعایت نکات ايمني مورد تاكيد HSE اشاره شده و بايد در اين رابطه حساسیت‌های لازم در این زمینه انجام شود.

نمایندگان ادارات برق، مخابرات، گاز و اداره آب شهرستان سیرجان در ادامه به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در زمینه مشکلات حین اجرای حفاری‌ها و ارايه راهکارهایی برای برطرف كردن آنها پرداختند.

در پايان اين نشست نسبت به رعایت الزامات ایمنی تاكيد، و ادارات شهرستان پیمانکاران خود را در این زمینه توجیه كنند و واحد HSE شهرداری سیرجان دستورالعمل‌های لازم را در اختیار ادارات قرار داده و در صورت نیاز نسبت به آموزش این الزامات به پیمانکاران در حال کار اقدام كند.